يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۵۳۱
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۵

فکرشهر: معاون میراث فرهنگی استان بوشهر از آغاز اجرای سیل بند در حریم “کتیبه هخامنشی” جزیره خارگ خبر داد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، نصرالله ابراهیمی امروز سه شنبه ۲۰ آبان ۹۹ گفت: عملیات اجرای پروژه سیل بند، در حریم کتبیه هخامنشی جزیره خارگ آغاز شده که این کار بخشی از اقدامات حفاظتی برای این کتیبه خواهد بود.

او افزود: با توجه به قرار گیری کتیبه هخامنشی جزیر خارگ در مسیر آب راه و آبهای سطحی و فصلی، احتمال فرسایس این اثر ارزشمند تاریخی وجود داشت که به همین علت، عملیات سیل بند انجام می شود.

معاون میراث فرهنگی استان بوشهر اضافه کرد: اجرای سیل بند در جهت شمال این اثر،  با سنگ های خود جزیره که با اقلیم منطقه سازگاری بیشتر دارند و با ملات ماسه و سیمان اجرا می شود.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه حدود ۱ میلیارد ریال است که با اتمام کار سیل بند، ایجاد مسیر پیاده رو و ساخت سایبان چوبی برای این کتیبه در دستور کار است.

او در پایان یادآور شد: کتبیه سنگی هخامنشی خارگ با نقوش تاریخی خود، در کنار دیگر آثار این جزیره هم چون گور دخمه های پالمیران، کلیسای نسطوری و … حاکمیت مردمان این سرزمین را بر خلیج همیشه فارس نشان می دهد که در فهرست آثار ملی هم به ثبت رسیده اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر