دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۵۸۲
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۱

فکرشهر: نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان دیر باید همانند سه شهرستان دیگر جنوب استان بوشهر مشمول ردیف اعتباری مسئولیت‌های اجتماعی شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس قرار گیرد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام موسی احمدی در بندر دیر افزود: در زمان حاضر تنها شهرستان دیر از اعتبار مسئولیت‌های اجتماعی پتروشیمی‌ها محروم است که با رایزنی‌هایی انجام شده با شورای راهبردی پتروشیمی‌ها شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در کنار هم مطرح شده‌اند تا به چهار شهرستان خدمات دهی شود و هیچکدام اولویت بر دیگری ندارد.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با عوارض آلایندگی اظهارداشت: همچنین شهرستان دیر که از عوارض آلایندگی محروم شده بود با پیگیری های زیاد دوباره به عنوان یک شهرستان متاثر از جریان آلودگی‌های منطقه ویژه انرژی پارس قرار گرفت و عوارض این دوره به آن پرداخت شد.

وی گفت: با توجه به کمتر توسعه یافتگی شهرستان دیر نیاز است که نگاه مدیران ارشد استانی و ملی بویژه مجموعه صنعت نفت به بندر دیر ویژه باشد و کمک شود تا توسعه متوازن چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر در کنار هم رقم بخورد.

احمدی درباره توجه مجموعه صنعت نفت نفت به شهرستان دیر گفت: چون در گذشته وضعیت این شهرستان به نفت معرفی نشده‌ کمکی هم دریافت نکرده‌است و در برخی جاها مثل بیمارستان دیر شورای راهبردی پتروشیمی‌ها کمک کرده ولی با جاهای دیگر که مقایسه می‌کنیم این کمک‌ها در سطح پایین و نیاز است که به این شهرستان نگاه ویژه شود.

وی اضافه کرد: نگاه وزیر نفت به منطقه جنوب استان بوشهر بسیار خوب است و آن چیزی که مورد مطالبه ما بوده دستور وزیر صادر شده‌است و با توجه به ظرفیت‌های قانونی کار بیشتری نمی‌توان انجام داد.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از ظرفیت‌های خلیج فارس برای شیرین کردن آب برای مردم استفاده شود که این موضوع در دستور کار قراردارد.

وی گفت: اکنون مردم این منطقه از آب شرب خوبی برخوردار نیستند و بیشتر آنان از آب چاه استفاده می‌کنند.

احمدی یادآورشد: همچنین اجرای طرح فاضلاب در شهرستان‌های ساحلی در دست پیگیری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر