شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۶۴۹
جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳

فکرشهر: در حالی که برای تکمیل پروژه جاده گناوه - میشان ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، امسال فقط شش میلیارد تومان از اعتبارات آن اختصاص یافته است.

به گزارش فکرشهر از مهر، راه به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌های برای توسعه محسوب می‌شود و پیش از هرگونه توسعه‌ای باید نیازهای حوزه راه رفع شود تا بتوان دیگر زیرساخت‌ها را اجرا کرد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است و تعامل و ارتباط زیادی با استان‌های همسایه یعنی فارس و کهگیلویه و بویراحمد دارد و این ارتباطات در حال افزایش است.

تقویت ارتباطات شهرستان گناوه با دیگر شهرستان‌های همسایه نیازمند تقویت مسیرهای ارتباطی و بهبود وضعیت راه‌ها است که طرح‌هایی نیز طراحی شده و در صورت اجرا می‌تواند رفع‌کننده این مشکل باشد.

پروژه جاده گناوه - میشان یکی از پروژه‌های مهم ارتباطی در شمال استان بوشهر است که به دلیل کمبود اعتبارات تخصیص یافته به پروژه هنوز تکمیل نشده است.

محور گناوه به میشان چهارمین راه ارتباطی استان بوشهر به فارس است که با تکمیل آن فاصله مناطق شمالی این استان به فارس ۱۰۰ کیلومتر کمتر می‌شود.

تعطیلی سه ساله احداث جاده گناوه میشان

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی صبح پنجشنبه در نشست بررسی وضعیت پروژه جاده گناوه به میشان گفت: تکمیل جاده گناوه به میشان در رونق اقتصادی استان‌های بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد نقش بسزایی دارد.

عبدالکریم جمیری کاهش آلودگی زیست محیطی در مسیرهای پرترافیک استان، کاهش بار ترافیکی راه‌های جنوب کشور و کوتاه شدن مسیر بندر گناوه به فارس را از مزیت‌های احداث این جاده ذکر کرد و اظهار داشت: دولت باید بودجه لازم برای تکمیل این پروژه را در لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی کند.

وی با اشاره به گلایه‌های مردم از تعطیلی این پروژه در سال‌های گذشته اذعان کرد: مردم گلایه‌ها و توقعات به حقی دارند، توقف سه ساله احداث این جاده مشکلات و خطرات فراوانی را برای مردم به وجود آورده است.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای برطرف شدن مشکلات دسترسی به برخی از روستاها، پنج کیلومتر ابتدایی این جاده در بندر گناوه باید به سرعت زیرسازی و آسفالت شود.

یک درصد اعتبارات اختصاص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر نیز در این نشست خواستار همکاری نمایندگان استان‌های بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد برای تخصیص بودجه برای تکمیل این طرح در لایحه بودجه ۱۴۰۰ شد.

فرزاد رستمی اضافه کرد: برای این پروژه در سال جاری شش میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است و برآورد اولیه ما برای تکمیل این مسیر ۶۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: طول کل این پروژه ۱۷۰ کیلومتر است که ۵۵ کیلومتر آن در حوزه عملیاتی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر قرار دارد.

تکمیل جاده گناوه – میشان می‌تواند در پیشرفت و توسعه شهرستان گناوه بسیار مؤثر باشد و توسعه روز افزون منطقه را ایجاد می‌کند.

این روند تزریق اعتبارات می‌تواند تکمیل این پروژه‌ها را سال‌ها به عقب بیاندازد و انتظار می‌رود مسئولان عزمی جدی برای تکمیل این طرح مهم داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر