دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون توسعه و ساماندهی اراضی سازمان امور اراضی کشور گفت: هم اکنون سالانه شش هزار هکتار از اراضی کشاورزی درکشور با تغییر کاربری از چرخه تولید خارج می شود.به گزارش فکرشهر، حسین امیرحیدری افزود: با توجه به 18.7 میلیون هکتار اراضی کشاورزی و محدودیت این اراضی در کشور مردم باید درجلوگیری از تغییر کاربردی اراضی کشاورزی کمک کنند.وی اضافه کرد: زمین های کشاورزی قابل برگشت نیست به همین دلیل برای اجرای قانون، تامین امنیت غذایی نسل کنونی و آینده و رسیدن به استقلال و خودکفایی باید مردم در حفظ اراضی کشاورزی در کنار دولت باشند و با متخلفان برخورد کنند.
کد خبر: ۷۸۷۳
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۹

فکرشهر: معاون توسعه و ساماندهی اراضی سازمان امور اراضی کشور گفت: هم اکنون سالانه شش هزار هکتار از اراضی کشاورزی درکشور با تغییر کاربری از چرخه تولید خارج می شود.

به گزارش فکرشهر، حسین امیرحیدری افزود: با توجه به 18.7 میلیون هکتار اراضی کشاورزی و محدودیت این اراضی در کشور مردم باید درجلوگیری از تغییر کاربردی اراضی کشاورزی کمک کنند.

وی اضافه کرد: زمین های کشاورزی قابل برگشت نیست به همین دلیل برای اجرای قانون، تامین امنیت غذایی نسل کنونی و آینده و رسیدن به استقلال و خودکفایی باید مردم در حفظ اراضی کشاورزی در کنار دولت باشند و با متخلفان برخورد کنند.

امیر حیدری بیان کرد: با توجه به تصویب قانون حفظ کاربری و اصلاحیه سال 85 وزارت جهاد کشاورزی، این سازمان موظف به اجرای قانون در مورد افرادی است که به صورت غیرمجاز اراضی کشاورزی را تغییر کاربری می دهند و برای این افراد مجازات قلع و قمع بناهای احداث و جریمه را اجرا می کند.

وی ادامه د اد: برای اجرای این قانون در سال 93 در استانها گشت های حفظ اراضی کشاورزی راه اندازی شده که دراین گشت ها همکاران بر تغییر کابری اراضی کشاورزی نظارت مستمر دارند.

معاون توسعه و ساماندهی اراضی سازمان امور اراضی کشور گفت: در این ارتباط از همه دستگاههای خدمات رسان از جمله برق، آب، شرکت گاز و دهیاران درخواست کردیم در صدور پروانه ساختمانی دقت نظر داشته باشند و به بناهایی که در اراضی غیر مجاز احداث می شوند، خدمات ارایه نکنند زیرا این بناها با حکم مراجع قضایی قلع و قمع می شود.

وی تاکید کرد: افراد قبل از هر اقدامی در محدوده خارج از شهر باید مجوزهای لازم برای ساخت و ساز را از سازمان امور اراضی بگیرند.

امیر حیدری ادامه داد: در استانهای شمالی کشور که ارزش اراضی کشاورزی بیشتر است، ساخت و سازهای بیشتری در اراضی کشاورزی رخ داده است.

وی درمورد واگذاری اراضی به صنایع گفت: با هماهنگی که با شرکت شهرکهای صنعتی صورت گرفته زمین به وزارت صنعت معدن و تجارت واگذار می شود و پس از آماده سازی، واحدهای تولیدی داوطلب می توانند در آن شهرکها مستقر شوند.

امیر حیدری افزود: صنایع بزرگی که امکان استقرار در شهرکهای صنعتی را ندارند نیز به صورت خاص در خارج ازشهرکها پرونده واگذاری در استان برای آنها تشکیل و پس از تایید سازمان امور اراضی زمین به متقاضیان واگذار می شود.

وی در گفت و گو با ایرنا در بوشهر، اضافه کرد: سازمان امور اراضی به صورت ویژه در سال 94 برنامه دارد ضریب حفاظتی و پایش در اراضی کشاورزی را از طریق گشت های ویژه اضافه کند و با استفاده از خدمات الکترونیکی نوین و از طریق اعمال قانون از سوی مجلس شورای اسلامی برخورد با متخلفان را شدید تر کند.

وی یادآورشد: همچنین با هماهنگی که با بنیاد مسکن انجام شده در تهیه و تدوین طرح های هادی اراضی کشاورزی کمتری در داخل طرحها دیده شود و جاهایی که در طرح های هادی گذشته زمین کشاورزی بیش از نیاز در نظر گرفته شده نیز با هماهگی بنیاد بازنگری و از محدوده طرحهای هادی خارج شود. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر