دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۸۳۸
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: باتوجه به اینکه فرهنگ و توسعه هر جامعه‌ای با مطالعه کتاب رقم می‌خورد، دوری و فاصله گرفتن از این یار مهربان منجر به آسیب‌ در جامعه خواهد شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، غلامرضا مهرجو روز دوشنبه در بازدید از کتابخانه عمومی ولایت این شهرستان افزود: کتاب و کتابخوانی ارتباط تنگاتنگی با توسعه فرهنگی جامعه دارد و  هر چه سرمایه‌گذاری در این حوزه بیشتر صورت گیرد، بازخورد آن بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه راه نجات جامعه سوق یافتن به کتاب و مطالعه است و باید به عنوان یک سرمایه و ثروت به آن نگاه کرد، اظهار داشت:  فرهنگ مطالعه باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه بویژه در خانواده و قشر جوان می‌شود.

فرماندارگناوه گفت: هفته کتاب فرصتی مناسب برای ما مسئولان است که تفکر و بررسی کنیم کتابخوانی در جامعه چه وضعیتی دارد.

وی اظهارکرد: شهرستان گناوه استعدادها و قابلیت خوبی در زمینه نشر و تولید دارد که می‌توان از این ظرفیت در ترویج و ارتقای فرهنگ و سرانه مطالعه در این منطقه که پایین است، بهره لازم و بهینه گرفته شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی گناوه گفت: کتاب یک مقوله بسیار مهم و اساسی برای پیشرفت و توسعه جامعه است و باید با تشکیل یک اتاق فکر تلاش شود فرهنگ آن گسترش یابد.

علیرضا سبحانی افزود: این اداره برای ترویج فرهنگ  کتابخوانی برنامه‌های مختلفی در سال گذشته اجرا کرد که  با استقبال خوبی مواجه شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گناوه گفت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کتابخانه‌ها، اجازه ندادیم که فعالیت‌ها و خدمات این سنگر فرهنگی خالی بماند و متوقف شود.

صادق خدری افزود: بیشتر فعالیت‌های این نهاد در بحبوحه کرونا از طریق فضای  مجازی صورت می‌گیرد که با  استقبال خوب علاقه‌مندان به کتاب مواجه شده‌است.

وی اظهارکرد: دریک سال اخیر بلحاظ شاخصی، ۲۳۹ برنامه فرهنگی توسط کتابخانه عمومی این شهرستان اجرا شد که حایز اهمیت و بی‌نظیر است.

وی گفت: این شهرستان دارای ۶ کتابخانه عمومی در شهر گناوه و ریگ و روستاهای جزیره و  محمدصالحی است که پنج هزار و ۱۱۶ نفر عضو دارند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ولایت گناوه افزود: کتابخانه‌های این شهرستان در مجموع ۲۷ هزار و ۳۹۸  جلد کتاب دارند.

در پایان این برنامه ، غلامحسین دریانورد مدیر موسسه انتشارات دریانورد ۷۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی ولایت اهدا کرد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر