شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۹۷۱
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: واحدهای تولیدی که چارچوب قیمتی را رعایت نکنند کرکره آنها پایین کشیده می‏‌شود زیرا حمایت از تولید به معنی سود یکطرفه تولید کننده نیست بلکه باید به شرایط جامعه و وضعیت مصرف کنندگان نیز توجه شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند چهارشنبه شب در نشست ستاد تنظیم بازار استان بوشهر افزود: در این مسیر با واحدهای تولیدی متخلف به طور جدی و قانونی برخورد می‎شود و دستگاه‎های نظارتی نیز باید با استفاده از تمام ظرفیت‏‌ها نسبت به این مهم اهتمام داشته باشند.

وی بیان کرد: در ارتباط با کارخانه‌های سیمان استان بوشهر نیز آنها در برابر مردم و نیازهای جامعه مسئولیت دارند از این رو باید تامین نیاز استان را بر صادرات اولویت دهند.

گراوند اضافه کرد: در این بخش چنانچه واحدی بدون توجه به نیاز استان اقدام به صادرات کند گمرک و اداره بندر باید جلوی صادرات آنها را بگیرند.

وی یادآور شد: شرکت‏‌های تولید بتن آماده نیز به صورت غیرقانونی افزایش قیمت داشتند که با همراهی سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تعزیرات باید با افزایش قیمت آنها مقابله شود زیرا هیچکدام از اقلام موردنیاز آنها با افزایش قیمت مواجه نبوده‌است.

گراوند عنوان کرد: در ارتباط با افزایش کرایه حمل و بار نیز باید توسط دستگاه‎های ذیربط مانند راهداری، سازمان صمت و تعزیرات بررسی لازم انجام و نسبت به مدیریت صحیح افزایش غیرقانونی صورت گرفته در قیمت‏‌ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: در زمینه گرانی برنج که قیمت هر کیسه ۱۰ کیلویی از ۱۸۵هزار تومان به ۲۳۰ هزار تومان افزایش یافته‌است سازمان صمت باید بخشی از سهمیه استان را به بازار تزریق کند تا قیمت این محصول در بازار متعادل شود.

استاندار بوشهر گفت: در قیمت حبوباب تولید داخل نیز باید بررسی انجام شود و در صورت افزایش قیمت خارج از نرم با آن برخورد قانونی صورت گیرد.

وی یادآور شد: در موضوع کاهش قیمت میوه در مرکز استان بوشهر نیز به دلیل نبود ثبات مدیریت شهری این مهم تاکنون محقق نشده که باید در اسرع وقت این موضوع در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

گراوند افزود: با توجه به وجود سرمایه‎گذار بخش خصوصی برای راه‎اندازی غرفه‎‌های میوه و تره بار در محلات تحقق این مهم به کاهش قیمت میوه در بازار بوشهر کمک می‎کند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه گوجه فرنگی تولید استان بوشهر است باید شرایطی فراهم شود تا  قیمت آن در مقایسه با سایر نقاط کشور به میزان پایین‎تری به دست مصرف کنندگان این استان برسد.

وی یادآور شد: برای تامین نهاده‏‌های دامی موردنیاز واحدهای مرغداری نیز سامانه بازارگاه تعریف شده که برطرف شدن موارد اصلاحی آن کمک بزرگی به روند تامین نیازهای این واحدها می‏‌کند.

گراوند اظهار داشت: از مزیت مهم این سامانه شفاف سازی در تامین و توزیع نهاده‏ است که این موضوع به واحدهای مرغداری کمک می‏‎کند تا در مواقع ضروری با مشکل نبود نهاده مواجه نباشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر