پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: یک نویسنده و شاعر کتاب کودک کشور گفت: کتابها و آثار ویژه کودکان بیشتردرحوزه ادبیات، علوم انسانی، تاریخ، جغرافی و هنر است و جوابگوی همه نیازها و خواسته های آنان نیست.به گزارش فکرشهر، عرفان نظر آهاری افزود: هرچند هرنویسنده، شاعر و پدید آورندگان اثر کودکان برای آماده کردن آنها برای زندگی آینده تلاش می کنند اما آثار آنان نیازها و خواسته های کودکان تامین نمی کند.وی اظهارکرد: کودک و نوجوان شهروندان پرجنب و جوش، جستجو گر، پر از آرزو و آرمانهای متعدد هستند که نیازها و مطالباتشان جدی تر از آن است که ما نویسندگان به آن می پردازیم.
کد خبر: ۷۹۰۳
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۷

فکرشهر: یک نویسنده و شاعر کتاب کودک کشور گفت: کتابها و آثار ویژه کودکان بیشتردرحوزه ادبیات، علوم انسانی، تاریخ، جغرافی و هنر است و جوابگوی همه نیازها و خواسته های آنان نیست.

به گزارش فکرشهر، عرفان نظر آهاری افزود: هرچند هرنویسنده، شاعر و پدید آورندگان اثر کودکان برای آماده کردن آنها برای زندگی آینده تلاش می کنند اما آثار آنان نیازها و خواسته های کودکان تامین نمی کند.

وی اظهارکرد: کودک و نوجوان شهروندان پرجنب و جوش، جستجو گر، پر از آرزو و آرمانهای متعدد هستند که نیازها و مطالباتشان جدی تر از آن است که ما نویسندگان به آن می پردازیم.

نظر آهاری اضافه کرد: وقتی قرار است کاری برای گروه سنی کودک تولید شود باید از ادبیات کلاسیک و آموزه هایمان استفاده کنیم.

این نویسنده و شاعر کتاب کودک در کشور گفت: در اکثر کشورهای دنیا تلاش وسرمایه گذاری زیادی در بحث کتاب و کتابخوانی برای گروه سنی کودک ونوجوان صورت می گیرد.

نظرآهاری افزود: آموزش و پرورش ما یک نظام حافظه محور است که بچه ها را فقط برای کنکور آماده و آنها به قهرمانانی برای تست زنی تبدیل می کند.

وی ادامه داد: امروز کودک و نوجوان ایرانی به ندرت کتاب می خواند و خانواده ها نیز برای ترغیب آنها به کتابخوانی همکاری نکرده و تنها به دنبال خوب درس خواندن هستند.

نظرآهاری افزود: رسانه ها بویژه مراکز صدا و سیمای استانی باید نقشی مهم درترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دربین همه گروههای سنی ایفا کنند.

وی بیان کرد: فعال کردن جریان های مردم نهاد برای ایجاد فرهنگ کتاب و کتابخوانی دربین بانوان، کودکان و نوجوانان ضروری است.

این شاعر و نویسنده کودک گفت: فضای ادبیات و فرهنگ عامیانه استان می تواند بین دنیای قدیم قصه گویی و دنیای امروز که کتابخوانی است ارتباط مناسبی برقرار کند.

نظرآهاری با اشاره به جلسه نقد کتابش 'روی تخته سیاه جهان با گچ نور بنویس' از سوی اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر افزود: کودکان بوشهری استعداد و قابلیت بالایی دارند که این بیانگر هوش بالای این گروه سنی است.

عرفان نظر آهاری از نویسندگان و شاعران زن معاصر کشور است که تاکنون 16 کتاب به زبان فارسی دارد که بسیاری از آنها به زبانهای دیگر از جمله انگلیسی، فرانسه ،آلمانی، ایتالیایی وهلندی در جاهای مختلف دنیا منتشر شده و در فضاهای مجازی و اینترنت نیز در دسترس قرار دارد.

آخرین اثر کتاب این نویسنده تالیف اولین کتاب صوتی و موسیقیایی با صدای خودش به نام 'قلبی بزرگ تر از جهان' است که تا یک ماه آینده وارد بازار می شود.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر