شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۰۳۲
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶

فکرشهر: با پایان برداشت محصول از شش میلیون اصله نخل در استان بوشهر ۱۶۴ هزار تن خارک، رطب و خرما تولید و به بازار داخلی و خارجی عرضه شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده ۱۶۴ هزار تن محصول شامل ۵۴ هزار تن خارک، رطب و ۱۱۰ هزار تن خرما از ۵.۵ میلیون اصله نخل برداشت شد.

خسرو عمرانی از پیش بینی صادرات حدود ۳۰ هزار تن خرمای استان بوشهر به کشور‌های مختلف خبر داد و افزود: کشور‌های آسیای غرب، حاشیه خلیج فارس، هندوستان، روسیه، ترکیه، مالزی و اقلیم کردستان عمده مقصد صادراتی خرمای استان بوشهر محسوب می‎شوند.

وی خمیر، شیره، سرکه، شکلات و قند مایع را از جمله محصولات جانبی خرما دانست و گفت: در راستای توسعه صادرات انواع بسته‌بندی و فرآوری محصول خرما مورد توجه قرار دارد که بیش از ۳۰ نوع محصول در کارگاه‌ها و صنایع تبدیلی، تولید و صادر می‌شود.

شش میلیون اصله نخل در استان بوشهر وجود دارد که دشتستان، تنگستان، جم و دشتی بیشترین سطح زیر کشت نخل را دارند.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان هم ارزش صادرات خرمای استان بوشهر را ۱۸ میلیون دلار دانسته و گفته: هرکیلوگرم خرمای استان بوشهر در بازار‌های جهانی ۱.۶ دلار به فروش می‌رسد که با فرآوری آن‌ها این میزان تا ۸ دلار افزایش می‌یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر