سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: دانشگاه علوم پزشکی ایران امسال برای نخستین بار به عنوان یک دانشگاه علوم پزشکی ایران میزبان مراسم روز دانشجو بود. مراسمی که با حضور دکتر روحانی رییس‌جمهور و جمعی از مسئولان و جامعه دانشگاهی برگزار شد و طی آن روحانی تاکید کرد که به قولی که به مردم در همه زمینه‌ها دادم پایبندم.به گزارش فکرشهر از ایسنا، دکتر هادی میراسماعیلی در ابتدای این مراسم ضمن خوشامدگویی به حاضرین گفت: سلام مرا از طرف هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی که پس از 20 سال در دولت تدبیر و امید حیات مجدد یافت، بپذیرید.
کد خبر: ۸۰۰۴
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۵

فکرشهر: دانشگاه علوم پزشکی ایران امسال برای نخستین بار به عنوان یک دانشگاه علوم پزشکی ایران میزبان مراسم روز دانشجو بود. مراسمی که با حضور دکتر روحانی رییس‌جمهور و جمعی از مسئولان و جامعه دانشگاهی برگزار شد و طی آن روحانی تاکید کرد که به قولی که به مردم در همه زمینه‌ها دادم پایبندم.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، دکتر هادی میراسماعیلی در ابتدای این مراسم ضمن خوشامدگویی به حاضرین گفت: سلام مرا از طرف هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی که پس از 20 سال در دولت تدبیر و امید حیات مجدد یافت، بپذیرید.

وی ادامه داد: من از طرف جامعه پزشکی از دکتر روحانی و دکتر هاشمی تشکر می‌کنم که سلامت را در اولویت‌های خود قرار دادند و موفقیت دکتر فرهادی را تبریک عرض می‌کنم.

برای اصلاح جنبه‌های زندگی تا کمال انسانی هیچ راهی برتر از فرهنگ و هنر نیست

در ادامه مراسم عضو کانون‌های فرهنگی هنری دانشگاه با بیان اینکه پس از 20 سال شاهد حضور رئیس جمهور در جمع دانشجویان علوم پزشکی هستیم گفت: چرا فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان برای انجام ساده ترین فعالیت‌ها با کمبود بودجه مواجه است.

سینا توکلی ادامه داد: چرا نباید دانشگاه‌های علوم پزشکی به طور جداگانه دارای بودجه‌های فرهنگی باشند. مشکلات در حوزه کانون‌های دانشجویی کم نیست. اما روز 16 آذر روز نالیدن نیست بلکه روز به پا خواستن است.

وی با تاکید بر اینکه برای اصلاح جنبه‌های زندگی تا کمال انسانی هیچ راهی برتر از فرهنگ و هنر نیست، افزود: باید دغدغه‌های اصلی جامعه را مورد توجه خود قرار دهیم. مانند خشونت. ما آخرین بار چه زمانی بدون بهانه به یکدیگر قول دادیم اما صورت جامعه ایرانی دارد از اسید می‌سوزد.

وی در ادامه به مشکلات دیگری اشاره کرد و گفت: همچنین مسائل زیادی در زمینه محیط زیست، آلودگی هوا، افزایش میزان کویر در کشور وجود دارد و باید به این نکته هم توجه کنیم که کشور در شیب سرطان افتاده است.

درخواست حمایت از رئیس جمهور برای توسعه فعالیت دانشجویان عضو هلال احمر

پوران شفیعی عضو کانون‌های اجتماعی خیریه نیز بااشاره به فعالیت‌های سازمان هلال احمر گفت: 330 هزار دانشجو به صورت داوطلبانه عضو هلال احمر شده‌اند. یاری رسانی به مناطق محروم، تلاش در جهت حفظ محیط زیست، کمک به بیماران صعب العلاج و غیره از وظایف و اهداف ما است.

وی با بیان اینکه کشور ما جزو 10 کشور بلاخیز دنیا است، گفت: اعضای کانون دانشجویی هلال احمر داوطلبانه برای رفع هرگونه مشکلی فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه گفت: من دانشجوی اهل سنت هستم و افتخار می‌کنم که دوشادوش دانشجویان دیگر برای خدمت به کشورم تلاش می‌کنم. ما از رئیس جمهور تقاضا داریم حرکت دانشجویان عضو هلال احمر را یاری نموده و امکان حضور نمایندگان ما در مجامع بین المللی را فراهم کند.

شهرام شیرمحمدی عضو انجمن‌های علمی دانشجویان به جمعیت 6000 نفری این دانشجویان اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف انجمن‌های علمی تقویت بنیه دانشجویان در چرخه تربیت نیروی علمی متخصص است.

وی با اشاره به کمبود بودجه برای فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشگاه‌ها اظهار کرد: معاونت تحقیقات و فناوری سالانه بر اساس نرخ رشد انجمن‌های علمی بودجه‌ای به آنها تخصیص می‌داد اما اکنون این خانواده بزرگ با حذف بودجه مواجه شده است.

مشکلات موجود نشریات دانشجویی برازنده دولتی که رئیس جمهور آن اهل قلم است، نیست

حسین ابیانه عضو نشریات فعال دانشجویان که نماینده دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بود گفت: خوشحالم که برای اولین بار جمعیت یک میلیون و 700 هزار نفری دانشگاه آزاد فرصت گفتگو با رئیس جمهور را پیدا کرد.

حسین ابیانه ادامه داد: من از تدابیر آقای هاشمی رفسنجانی، دکتر فرجی دانا، ‌دکتر میر زاده و غیره تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه گفته بودند برخی دانشجو را تهدید می‌دانند نه فرصت، گفت: دولت شما برخواسته از مطالبات اشخاصی است که ازمسایل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره در هشت سال گذشته ناامید بودند.

عضو نشریات فعال دانشجویی ادامه داد: علیرغم همه تلاش‌های دولت یازدهم هنوز باقیمانده سیستم مدیریت سابق که دانشجو را تهدید می‌دانستند کنترل را در دست دارند. هنوز نشریات برای اخذ مجوز باید فرایند پیچیده‌ای را طی کنند. همچنین مشکلات دیگری مانند یارانه پرداخت نشده نشریات وجود دارد که این مسائل برازنده دولتی که رئیس جمهور آن اهل قلم است، نیست.

ابیانه با بیان اینکه دولت درگیر مسائل اقتصادی و سیاست خارجی است، گفت: در این میان برخی به فکر فاصله انداختن بین دولت و قشر جوان هستند. ضعف رسانه‌ای دولت هم این امر را تشدید کرده است. لطفا مدیرانی که در راستای اهداف شما عمل نمی‌کنند چه اصلاح طلب باشند چه اصولگرا تغییر بدهید و نشان دهید که جامعه دانشگاهی به اندازه اقتصاد و سیاست خارجی اولویت دارند.

این دانشجو در پایان گفت: من به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه آزاد از شما دعوت می‌کنم در مراسم بعدی در این دانشگاه حضور بفرمایید.

پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی مبتنی بر نیاز کشور باشد

وحید کریمی عضو شوراهای صنفی دانشگاه‌ها پشت تریبون آمده و گفت:‌دکتر روحانی اگرچه در بین عامه مردم امید را زنده کردید اما در بین دانشجویان چطور؟

وی ادامه داد: امید در بین دانشجویان هنگامی که می‌بینم با در دست داشتن مدرک، کار مناسب پیدا نمی‌کنند و مسائلی مانند پرونده‌های منزجر کننده بورسیه‌های غیر قانونی وجود دارد، کمرنگ شده است.

وی با بیان اینکه علت اصلی بی انگیزگی دانشجویان بیکاری فارغ التحصیلان مقطع ارشد و دکتری است افزود: خواهش من این است که پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی مبتنی بر نیاز کشور باشد تا فرار مغزها صورت نگیرد.

عضو شوراهای صنفی دانشگاه‌ها در پایان گفت: من از دکتر فرجی‌دانا وزیر علوم سابق و سرپرست این وزارتخانه سپاسگزارم که جو امنیتی را از دانشگاه‌ها گرفتند و از وزیر جدید هم می‌خواهیم همین امر را ادامه دهند.

سرانه ورزشی برای هر دانشجو کمتر از یک متر است

روح الله طالبی برنده المپیاد ورزشی رشته تکواندو نیز با بیان اینکه ورزش یکی از مهمترین عوامل جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و بیماریهاست، گفت: دانشجو موتور محرک جامعه است و اگر جو دانشجویان شاداب باشد این شادابی در جامعه هم ایجاد خواهد شد و این امر میسر نمی‌شود مگر با فعالیت‌های بدنی.

روح الله طالبی به کمبود سرانه فضاهای ورزشی اشاره کرد و گفت: آقای رئیس جمهور آیا می‌دانید سرانه ورزشی برای هر دانشجو کمتر از یک متر است و این خود دلیلی برای بی تحرکی دانشجویان مخصوصا بانوان که نیاز به فضای سرپوشیده دارند، است.

وی در پایان گفت: لطفا با اختصاص بودجه مناسب و بکارگیری تدابیر لازم مانند قرار دادن ادارات کل تربیت بدنی زیر نظر روسای دانشگاه، این مشکلات را رفع کنید.

تنگ نظری عده‌ای باعث کمرنگ شدن جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها شده است

بشیر معتمدی نماینده سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی نیز گفت: دانشجو دو چهره دارد یک چهره آن رو به گذشته و پندگیری از تجارب است و چهره دیگر رو به آینده برای رقم زدن تحولات است.

وی با اشاره به شکل گیری جهاددانشگاهی اظهار کرد: شکل گیری جهاددانشگاهی بعد از انقلاب به عنوان بزرگترین نهاد علم و فرهنگی بدون وابستگی به دولت اقدام قابل توجهی است. این سازمان رابطی برای پرورش استعداد جوانان است و اقداماتی در این زمینه انجام داده است. شکل گیری خبرگزاری دانشجویان ایران،‌ مناظرات دانشجویی و غیره از جمله این اقدامات است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از نیازهای نظام تربیت نیروهای خوش فکر است گفت: چند مشکل در این زمینه وجود دارد یکی از این مشکلات ایجاد فضای امنیتی بوده که به محیط جهاددانشگاهی هم سرایت کرده است. فعالیت دانشجویان باید فارغ از هر نگاه سیاسی انجام شود.

نماینده سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی ادامه داد: تنگ نظری عده‌ای باعث کمرنگ شدن جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها شده است. خواسته من این است که امکان حضور جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها را فراهم کنید.

معتمدی افزود: در ابتدای روی کار آمدن دولت مجبور به بکارگیری مدیران با تجربه شد اما اکنون این انتظار می‌رود که در قسمت‌های دیگر از مدیران جوان استفاده کند.

اشتراک ردیف بودجه‌ای فرهنگی و قرآنی سبب نادیده گرفتن اولویت‌های قرآنی می‌شود

یاسمن حبیب زاده عضو کانون‌های قرآن و عترت نیز گفت:‌ با وجود حضور چندین ساله کانون‌های عترت هنوز توجه ویژه‌ای از جانب مسئولان به این کانون‌ها نشده است.

وی به مشکل کمبود بودجه این کانون‌ها اشاره کرد و گفت: اشتراک ردیف بودجه‌ای مسائل فرهنگی و قرآنی در بسیاری از موارد سبب نادیده گرفتن اولویت‌های قرآنی می‌شود و ما خواستار تفکیک این بودجه هستیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر