جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۰۶۷
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴

فکرشهر: معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ارائه تسهیلات کم بهره و کمک های بلاعوض به واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل در شهر وحدتیه از توابع شهرستان دشتستان در دستور کار است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عزیزالله مهدیان  سه شنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده دشتستان در شهر وحدتیه افزود: بیشترین خسارت سیل ۱۶ آذرماه جاری استان بوشهر در شهرستان دشتستان مربوط به شهر وحدتیه  است که باعث خسارت به خانه هایی که در مسیر رودخانه ها بود شده است.

وی یادآورشد: برخی از واحدهایی که دچار خسارت جدی شده اند  باید جابه جا شوند که برآوردها تقریبا تمام شده است و جمع بندی خسارت ها نیز انجام شده است.

مهدیان اظهارداشت: جمع بندی خسارت ها انجام شده و به استانداری و وزارت کشور گزارش شده است که پس از تصویب اعتبار لازم  کار بازسازی را انجام می دهیم.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت:  این بیناد تا مراحل تخصیص منابع اعتباری کار بازسازی بویژه در واحدهای ضروری که خسارت جدی دیده اند را تا چند روز آینده آغاز می کند.

وی گفت: ارائه تسهیلات کم بهره و کمک های بلاعوض در سه بخش مسکن، معیشت و تعمیرات مسکن نیز دیده شده و به خسارت دیدگان پرداخت می کنیم.

وی گفت: به واحدهایی که صددرصد خسارت دیده اند هم تسهیلات کم بهره و هم کمک های بلاعوض تعلق می گیرد.

بارندگی بیش از ۱۶۰ میلی متری  روز شنبه هفته جاری باعث آبگرفتگی معابر ، سیلاب و خسارت های زیادی به تاسیسات زیربنایی ، منازل و واحدهای صنفی در شهرستان دشستان شد  و ۲ تن نیز جان باختند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر