دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۱۰۸
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۷

فکرشهر: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه نقشه جامع آمایشی موقوفات ایران تدوین شود گفت: استان بوشهر پایلوت نقشه جامع آمایشی موقوفات کشور شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بعدازظهر چهارشنبه در نشست با معاون امور مجلس و استان‌ها و مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار داشت: در مقابل وقف انفعالی باید وقف فعال انجام گیرد.

وی تصریح کرد: باید موارد وقف حسب نیازهای بروز و فوق روز جامعه شناسایی، سپس به خیرین ارائه شود و این وقف به اشکال متمرکز و یا عمومی انجام گیرد.

امام جمعه بوشهر به طراحی و ایجاد پروژه وقف تولید و اشتغال حسب ظرفیت‌های استانی اشاره‌کرده و افزود: واقفین می‌توانند با ایجاد مراکز تولید متناسب با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه، مراکز تولیدی ایجاد و وقف نمایند تا به هم به تولید ملی افزوده شود و هم ایجاد اشغال شود.

وی با اشاره به عرصه تولید و مدیریت علم، افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه می‌تواند در عرصه تولید علم به ویژه در عرصه علوم و معارف اسلامی به حمایت از پژوهشگران، محققین و مؤلفین بپردازد و از تولیدات علمی، تألیف، ارائه و توزیع آنها با دادن تسهیلات، حمایت ویژه کند.

صفایی بوشهری بابیان اینکه استان بوشهر غنی‌ترین استان ایران است اما در درون استان برخی اقشار دچار محرومیت‌هایی هستند، افزود: در این رابطه سازمان اوقاف می‌تواند با طراحی جامع محرومیت‌زدایی متناسب با ظرفیت‌های این سازمان و کمک به اقشار محروم و ایجاد پروژه وقف موقوفات جهت محرومیت‌زدایی برای اقشار محروم و صرف عوائد برخی از آنها در این امر حسب ضوابط، به نیازمندان کمک کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر پیشنهاد داد: نقشه جامع آمایشی موقوفات در سراسر ایران جهت شناسایی دقیق و پیشگیری در عرصه موقوفه خواری و استفاده بهینه از موقوفات حسب موازین شرعی، طراحی و تدوین شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری تصریح کرد: سازمان اوقاف خیلی می‌تواند در خدمت به نظام اسلامی حسب دانش، کارهای بزرگی انجام دهد و استان بوشهر نیز می‌تواند در این زمینه به عنوان استان پایلوت باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر