جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۱۲۴
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵

فکرشهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت درآمد و اشتغال‌زایی مناسب صنایع دریایی باید سهم این بخش از تسهیلات ویژه طرح‎های پیشران صنعتی مشخص شود.

به گزارش فکرشهر، سید حسین حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: صنایع دریایی استان بوشهر جای رشد و پیشرفت زیادی دارد و همین امر می‎طلبد نگاه به این بخش به صورت ویژه محقق شود.

وی بیان کرد: در ستاد اقتصاد مقاومتی کشور مقرر شده ۲۵۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای طرح‎های پیشران صنعتی تسهیلات پرداخت شود که این میزان چون به صورت گلوبال تعریف شده به طور معمول مورد استفاده صنعت نفت قرار می‎گیرد.

حسینی گفت: انتظار می‎رود با توجه به اولویت تعریف شده برای توسعه صنایع دریایی حداقل ۱۰۰ و یا ۵۰ میلیون دلار آن به حوزه صنایع دریایی اختصاص یابد.

وی اظهار کرد: در شورای عالی صنایع دریایی که وزیران مختلفی از جمله صنعت، معدن و تجارت، دفاع و تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور دارند طرح تحول صنایع دریایی مصوب شده که این طرح بیشتر هدف آن استان‌های بوشهر، خوزستان و هرمزگان است.

حسینی ادامه داد: جامعه هدف این طرح از یک طرف شرکت ملی نفت و در طرف دیگر واحدهای کشتی سازی مانند شهید محلاتی، صدرا، ناخدای جزیره و سایر واحدهای کشتی سازی و سفارش دهنده به آنها نیز شرکت ملی نفت و سازمان بنادر و شیلات برای بحث‌های خدماتی و پشتیبانی است.

وی عنوان کرد: برای کاهش وابستگی به شرکت‌های کشتی‌سازی و کشتیرانی خارجی که هزینه زیادی برای کشور به دنبال دارد باید توسعه صنایع دریایی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حسینی اظهار داشت: صنایع دریایی صنعتی اشتغال‌زا است که با توجه ظرفیت استان بوشهر باید حمایت از آن مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی یادآور شد: قانون تامین اعتبار موردنیاز صندوق توسعه صنایع دریایی حدود ۱۲ سال است مصوب شده ولی در این بازه زمانی تنها ۲۵ میلیون دلار به آن تزریق شده‌است.

حسینی گفت: نرخ تسهیلات یاد شده نیز بین ۲ تا ۶ درصد است که با توجه به ظرفیت استان بوشهر باید افزایش اعتبار آن از سوی مجمع نمایندگان این استان مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر