دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۲۱۳
جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۴

فکرشهر: رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: وزارت نفت هفته گذشته طرح مطالعه میدان‌های نفتی را را با مشارکت ۱۳ دانشگاه بزرگ کشور به صورت عملیاتی آغاز کرده و طرح مطالعاتی میدان نفتی نوروز که در خلیج فارس مستقر است به دانشگاه خلیج فارس بوشهر محول شده است.

به گزارش فکرشهر، عبدالمجید مصلح روز جمعه به رسانه ها اعلام کرد: رقم مشارکت پژوهشی و مطالعاتی میدان نفتی نوروز در کنار شرکتی که عامل توسعه میدان  است برای ۱۰ سال مبلغ  ۵۷ میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: در سال های گذشته تنها پنج تا هفت درصد اعتبارات دانشگاه به پژوهش اختصاص داده می شد، اما با تلاش انجام شده امسال ۱۰ درصد اعتبار سالانه دانشگاه خلیج فارس بوشهر به بخش پژوهش و فناوری اختصاص داده شده است.

مصلح اضافه کرد: هرچند در حمایت از طرح‌های پژوهشی محدویت منابع وجود دارد، اما دانشگاه خلیج فارس از دانشجویان برای انجام پروژه های پژوهشی که در قالب پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا انجام می‌گیرد، حمایت می‌کند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر افزود: در همین راستا هزینه‌ اولیه تحقیقات دانشجویان تامین می‌شود که سطح کفایت این منابع بر حسب رشته تحصیلی، متفاوت بوده و برای برخی رشته‌ها مبلغ حمایتی کافی و برای برخی دیگر این مهم انجام نشده است.

وی یادآور شد: افزون براین دانشگاه از ایده‌های فناورانه، تیم‌های دانشجویی و یا شرکت‌های فناور دانشجویی در قالب مرکز کارآفرینی و نوآوری و یا مرکز رشد دانشگاه حمایت می‌کند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه خلیج فارس گفت:  پنج نفر از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان در حوزه‌های مختلف علمی شامل یک نفر از مؤسسه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی، یک فناور برتر، ۲واحد تحقیق و توسعه برتر و یک سازمان برتر سفارش‌دهنده پژوهش به مناسبت هفته پژوهش تجلیل شد.

روح الله فاتحی افزود: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و جشنواره دانش‌آموزی از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش است که با توجه به شرایط کرونایی به‌صورت مجازی برگزار شدند.

دبیر ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری اضافه کرد: هم‌اکنون ۱۰۰ محصول پژوهش و فناوری در وب‌گاه عرضه شده و ۲۰ سخنرانی علمی‌ـ‌تخصصی در حوزه زیست‌فناوری، علوم انسانی، تاریخ و اقتصاد با مشارکت سخنرانان داخلی و خارجی ارائه شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر