شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ در نشست خبری دکتر حاجیونی مطرح شد:
فکرشهر: احتمال خصوصی شدن بیمارستان 17شهریور برازجان/ اجرای طرحی ویژه در برازجان برای نخستین بار در استان/ اداره ی اورژانس شهید گنجی توسط یک تیم متخصص/ تعداد و نوع متخصصین ورودی به دشتستان...
کد خبر: ۸۰۲۹
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۴:۲۵

فکرشهر: رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان می گوید تمام بندهای طرح تحول نظام سلامت گام به گام با کشور در دشتستان نیز انجام شده است. 

\n\n

دکتر علیرضا حاجیونی، امروز، دوشنبه، 17 آذرماه در نشست خبری پیرامون زمان اتمام طرح طرح تحول نظام سلامت اظهار داشت: تا زمانی که طرح بهتری جایگزین شود و یا نیاز به تغییر احساس شود، طرح تحول نظام سلامت ادامه خواهد داشت و با توجه به سیالیتی که این طرح دارد می تواند تغییرات و اصلاحات مورد نیاز را بپذیرد.

\n\n

احتمال خصوصی شدن بیمارستان 17شهریور برازجان

\n\n

حاجیونی در پاسخ به سوال فکرشهر درباره ی سرنوشت بیمارستان 17 شهریور برازجان و زمان احیای آن گفت: بیمارستان 17 شهریور برازجان در قالب یک بیمارستان 60 تختخوابی جدید احیا می شود و مکان یابی و طراحی بخش های آن نیز انجام شده است.

\n\n

وی ادامه داد: مقاوم سازی و ترمیم قسمت هایی که به بازسازی نیاز داشته نیز آغاز شده و به زودی بحث نیروی انسانی و تجهیزات آن نیز مشخص خواهد شد.

\n\n

حاجیونی با بیان این که در بحث عمرانی در حال واگذاری امور به پیمانکار هستیم، اظهار داشت: در دو بخش نیروی انسانی و تجهیزات به کمک نیاز داریم زیرا طبق قوانین جاری کشور، استخدام نیرو در حال حاضر مجاز نیست و به همین دلیل دانشگاه در حال کارشناسی است.

\n\n

 رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان با اشاره به طرح های کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای تامین کمبودها نیز گفت: دانشگاه در حال بررسی شیوه های مختلف مدیریتی در بیمارستان 17 شهریور برازجان است و یکی از این آبپشن ها می تواند این باشد که کل امور یا بخش هایی از آن به بخش خصوصی واگذار شود یا حتی بخش خدماتی و ... و این امکان هم وجود دارد که بخشنامه بیاید و نیرو جذب شود و بیمارستان دولتی بماند.

\n\n

[[{"fid":"5939","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

\n\n

دکتر حاجیونی افزود: طبق نامه نگاری هایی که انجام شده، تا پایان سال تکلیف بحث تجهیزات بیمارستان و شیوه ی واگذاری توسط واحد سلامت دانشگاه مشخص خواهد شد و در هر شکلی که بیمارستان بخواهد احیا شود، تعرفه های آن دولتی بوده و مردم با نرخ دولتی از خدمات بهره مند خواهند شد و خصوصی شدن آن تبعاتی برای مردم نخواهد داشت.

\n\n

وی اضافه کرد: البته اگر بخش خصوصی وارد کار شود و نیروهایش نیز توسط همین بخش تامین شود، کار جلو می افتد و بیمارستان زودتر احیا می شود. 

\n\n

تعداد و نوع تخصص های درمانی ورودی به دشتستان

\n\n

حاجیونی در پاسخ به دیگر سوال فکرشهر که چند پزشک متخصص و در چه زمینه هایی به دشتستان می آیند نیز ابراز داشت: در بسته های خدمات طرح تحول با همان زمان بندی که یکنواخت در سطح کشور در حال اجراست و طبق قول های قبلی از آذرماه، 18 متخصص جدید در دشتستان شروع به کار کرده اند.

\n\n

وی ادامه داد: 3 متخصص داخلی، 2 متخصص جراحی، 2 ارتوپد، 2 متخصص قلب، 2 بیهوشی، یک متخصص زنان و زایمان، یک متخصص اطفال، 3 رادیولوژی، یک طب اورژانس و یک فوق تخصص گوارش در طرح وارد شده اند و از قبل نیز 7 متخصص بودند که به ورود به طرح تمایل داشتند که شامل 2 متخصص اطفال، یک طب اورژانس، یک بیهوشی، یک جراح، یک متخصص قلب و یک متخصص مغز و اعصاب می باشند.

\n\n

این مسئول توضیح داد: در طرح نظام سلامت، همه فقط و فقط طرف قرارداد بیمارستان هستند و در هیچ مرکز خصوصی و یا حتی خیریه ای نمی توانند فعالیت کنند و صبح و عصر در درمانگاه 17 شهریور برازجان حضور دارند و اقدامات درمانی نیز فقط در بیمارستان دولتی صورت خواهد گرفت.

\n\n

وی با تقدیر از حمایت های ریاست دانشگاه و نگاه ویژه ی هیات رییسه به دشتستان افزود: ورود این حجم متخصص به دشتستان بی سابقه بوده و همه ی پزشکان ما 8 صبح تا 12 و 4 تا 7 بعد از ظهر طبق برنامه در درمانگاه 17 شهریور برازجان حضور دارند.

\n\n

استقرار متخصصین در بخش ها

\n\n

حاجیونی از نوبت دهی تلفنی در درمانگاه 17 شهریور برازجان نیز خبر داد و گفت: با این کار نیاز به حضور برای گرفتن نوبت نیست و انتظار ما این است با این حجم متخصص از شرمندگی مردم درآییم و خدمات را با سرعت، قیمت و کیفیت مناسب به مردم ارائه دهیم.

\n\n

[[{"fid":"5937","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 12.7272720336914px; line-height: 20.0063037872314px;","class":"media-element file-default"}}]]

\n\n

رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان همچنین اظهار داشت: ریاست دانشگاه از حوزه ی اختیارات خود این امکان را نیز ایجاد نموده اند که در فواصل زمانی بتوانیم متخصصین را در دیگر بخش ها و درمانگاه های شهرستان مستقر کنیم تا مردم کل شهرستان و بخش ها نیز از خدمات پزشکی بهره مند شوند و نیاز نباشد از راه های دور برای موارد غیر اورژانسی به برازجان بیاند و در واقع ما به نزد مردم برویم.

\n\n

مشکل کارت خوان بیمارستان حل می شود

\n\n

دکتر حاجیونی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار فکرشهر پیرامون کارت خوان بیمارستان شهید گنجی برازجان و مشکلات ناشی از خرابی آن برای مردم نیز گفت: این مورد به زیرساخت های بیمارستان مربوط نیست و شرکت مخابرات موظف است خط تلفن، خط دیتا، اینترنت و امثالهم را فراهم کند.

\n\n

وی ادامه داد: البته اخیرا در نشست های مشترکی که با فرمانداری و مخابرات شهرستان داشته ایم قرار شده فیبر نوری برای بیمارستان برسانند.

\n\n

این مسئول افزود: نبود فیبر نوری برای ما چند مشکل داشت که یکی از مشکلات عابر بانک و خود بانک بود و دیگری بخش اینترنت ما که برای حسابرسی ها، با توجه به اتصال به شبکه ی سراسری، ما را دچار مشکل کرده بود که با هکاری قابل تقدیر مخابرات تا یک ماه آینده مشکلات برطرف خواهد شد.

\n\n

امور بهداشتی و پیشگیری در حال انجام است

\n\n

 وی پیرامون برنامه های شبکه بهداشت و درمان دشتستان برای شعار «پیشگیری بهتر از درمان است» و توجه به بخش های مختلف بهداشت عمومی، محیط، حرفه ای و روانی بدین منظور نیز گفت: ما قطعا متولی پیشگیری قبل از درمانیم و بخش عمده ای از آموزه ها و برنامه های حوزه ی سلامت، به بخش پیشگیری بر می گردد و برنامه هایی که فرمودید، برنامه های جاری شبکه های بهداشت و درمان سراسر کشور می باشد که در کنار همه ی برنامه ها انجام می شود.

\n\n

دکتر حاجیونی در پاسخ به این سوال فکرشهر، ادامه داد: ما تابع سیاست های کلی نظام سلامت هستیم و در کنار بهداشت، طرح دهان و دندان، آهن یاری و بهداشت روان متناسب با برنامه های کشوری در شهرستان ما نیز در حال انجام است.

\n\n

وی اضافه کرد: ترویج آموزش و فرهنگ بسیار زمان بر است و آموزش بهداشت نیز از این امر مستثنا نیست و در برنامه های ما قرار دارند.

\n\n

امحاء زباله های عفونی بیمارستان استاندارد است

\n\n

علیرضا حاجیونی پیرامون دستگاه زباله سوز بیمارستان شهید گنجی برازجان نیز در پاسخ فکرشهر گفت: دستگاه امحا زباله بیمارستان سالم است و جز استریل کردن زباله های عفونی بیمارستان، پسماندهای عفونی سایر مراکز را نیز استریل می کند و این اقدام تحت نظارت کارشناس بهداشت محیط انجام می شود. 

\n\n

[[{"fid":"5938","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 12.7272720336914px; line-height: 20.0063037872314px;","class":"media-element file-default"}}]]

\n\n

اجرای یک طرح ویژه در برازجان برای نخستین بار در استان/ اداره ی اورژانس شهید گنجی توسط تیم متخصصین

\n\n

حاجیونی از استقرار تیم طب اورژانس در ورودی بیمارستان شهید گنجی خبر داد و افزود: در این طرح، بیماران اورژانس و غیر اورژانس در بدو ورود به بیمارستان توسط متخصصین طب اورژانس ویزیت می شوند واز پزشک عمومی در اورژانس کم تر استفاده خواهد شد مگر در کنار متخصصین طب اورژانس که این موضوع در استان برای بار اول و در کشور نیز جزء طرح های دست اول می باشد.

\n\n

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان افزود: اداره ی کل بخش اورژانس بیمارستان شهید گنجی برازجان توسط متخصصین طب اورژانس مزایای زیادی دارد که از جمله ی آن کاهش خطاهای انسانی، افزایش چشمگیر کیفیت کار، افزایش سطح علمی خدمات ارائه شده و تخصصی شدن آن هاست و مسئولیت حسن اجرای طرح نیز به عهده ی متخصصین طب اورژانس است.

\n\n

با تخلفات برخورد می کنیم

\n\n

وی با بیان این که در طرح تحول نظام سلامت ارتباط مالی پزشک و بیمار به صفر رسیده، افزود: هر چند ممکن است مواردی وجود داشته باشد و سوء استفاده هایی صورت گیرد ولی همان معدود موارد را نیز یافته و پیگیری و برخورد خواهیم کرد.

\n\n

حاجیونی اضافه کرد: در همین راستا و  در کنار نهادهای نظارتی و سامان های شکایتی، به مردم نیز اطلاع رسانی خواهیم کرد تا اگر موردی نیز پیش امد، خود مردم مطلع باشند و پول اضافی پرداخت ننمایند.

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر