يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۳۶۳
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۲

فکرشهر: مدیرکل دارایی و امور اقتصادی استان بوشهر گفت: تنها ۱۱ درصد از بوشهری‌هایی که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده‌اند در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رسول زارعی با بیان اینکه  برای تشکیل مجمع و انتخاب هیات مدیره این رقم باید به ۵۰ درصد برسد افزود: ۶۱۰ هزار و ۷۲۵ نفر در استان بوشهر دارای سهام عدالت هستند که از این میان ۳۷۲ هزار نفر روش غیر مستقیم مدیریت این سهام را برگزیده‌اند.

وی افزود: شرکت سرمایه‌گذاری استان بوشهر با نماد وسبوشهر در بازار بورس و اوراق بهادار ثبت شده است و امکان معامله آن وجود دارد اما سهامداران برای استفاده از سود و مزایای این سهام چون خرید و فروش و دریافت سود سالانه باید در سامانه سجام احراز هویت شوند و کد بورسی دریافت کنند.

مدیرکل دارایی و امور اقتصادی استان بوشهر اضافه کرد: با توجه به اینکه شرط تشکیل مجمع و انتخاب هیات مدیره احراز هویت ۵۰ درصدی سهامداران است، لازم است دستگاه‌هایی مانند بهزیستی و کمیته امداد تدابیری برای تشویق و آگاه‌سازی افراد تحت پوشش خود در این زمینه بیندیشند.

زارعی گفت: ارزش کنونی سهام عدالت افرادی که شیوه غیرمستقیم را انتخاب کرده اند به عنوان سرمایه اولیه شرکت سرمایه‌گذاری بوشهر ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که رقم قابل توجهی است و به همین دلیل انتخاب هیات مدیره آگاه و کارآزموده اهمیت دارد.

وی ادامه داد: حداقل مدارک مورد نیاز برای شرکت در انتخابات هیات مدیره این صندوق داشتن مدرک لیسانس و داشتن سهم است و افراد غیر سهام‌دار در صورت ثبت‌نام باید نسبت به خرید سهام وسبوشهر اقدام کنند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان بوشهر بیان کرد: در صورت تشکیل هیات مدیره و فعالیت این شرکت در بورس می‌توان تدابیری اندیشید تا این سرمایه در همکاری با مدیران دولتی در اجرای پروژه‌های استانی و اشتغالزایی به کار گرفته شود.

زارعی یادآورشد: سهامداران عدالت که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند تا پایان آذرماه برای ثبت نام به سامانه سجام به آدرس اینترنتی www .sejam.ir  مراجعه کنند.

وی افزود: همچنین متقاضیان شرکت در هیات مدیره می‌توانند  به آدرس اینترنتی rayanbourse . ir مراجعه کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر