جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۵۰۰
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: در جریان بارندگی‌های ۱۶ آذر براساس بررسی‌های صورت گرفته ۱۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف کشاورزی، عمران شهری و روستایی و تاسیسات زیربنایی این شهرستان خسارت وارد شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، غلامرضا مهرجو روز چهارشنبه در جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان افزود: بارش باران زیاد در یک فاصله زمانی کوتاه منجر به سیلاب و باعث بروز برخی خرابی ها در شهرستان‌های شمالی استان از جمله گناوه شد.

وی اضافه کرد: در سطح شهر و روستاهای شهرستان به دلیل خدمات گسترده  نظام در حوزه های مختلف عمران روستایی، بهسازی و استحکام سازی وضعیت چندان نگران کننده و حادی وجود نداشت.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران گناوه اظهارکرد: قبل از بارندگی‌ها دستگاه‌های اجرایی در آماده باش کامل بودند و در نقاطی که مشکل ایجاد شده بود، به موقع حضور یافتند.

وی افزود: در آبگرفتگی ناشی از بارندگی هفته گذشته به جز برخی خانه‌های بافت قدیم شهر که دچار خسارت‌هایی شدند، در دیگر نقاط شهر مشکلی وجود نداشت.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تامین زمین در روستاهای اطراف زمینه ساخت سرپناه برای آسیب دیدگان ناشی از سیلاب را فراهم کند.

مهرجو ادامه داد: در بارندگی اخیر به دلیل طغیان رودخانه‌های بالادست، حجم زیادی از پایه‌های برق در مسیر روستای شول ریزش کرد و باعث قطعی برق تعدادی از روستاهای همجوار شد که با تلاش ماموران ناحیه برق شهرستان بلافاصله عملیات ترمیم و بازسازی را در کمترین زمان ممکن انجام دادند.

فرماندارگناوه گفت: باتوجه به سامانه بارشی پیش رو دستگاه‌های امدادی و اجرایی این شهرستان در آمادگی کامل قرار دارند و مدیران حق ترک شهرستان را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: از هیچ فرد و دستگاهی کوتاهی که منجر به خسارت شود به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و همه دستگاه‌ها باید آمادگی لازم در زمان وقوع بحران را داشته باشند.

مهرجو از بخشداران گناوه و ریگ خواست در نشستی  دهیاران را مکلف کنند به عنوان مدیر اجرایی روستاها در زمان حوادث پای کار باشند و به وظایف و رسالتی که دارند پایبند و جدی‌تر عمل کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر