يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۵۲۰
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷

فکرشهر: معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان بوشهر گفت: پویش سقف همدلی در سامانه بسازیم با هدف تکمیل خانه‌های نیمه کاره مددجویان و معلولان با پیشرفت ۳۰ تا ۹۰ درصد در این استان راه اندازی شده است.

به گزارش فکرشهر، علیرضا هوشیار روز پنجشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: تلاش می‌شود با شناسایی واحدهای مسکونی نیمه کاره معلولان و مددجویان زیر پوشش بهزیستی با کمک و همت خیران نیک اندیش این واحدهای مسکونی تکمیل شود.

وی بیان کرد: در زمان حاضر ۳۴۷ واحد مسکونی معلولان در استان بوشهر در دست ساخت است و تلاش می‌شود تمام این واحدهای واجد شرایط و در حال ساخت و نیمه تمام مشمول این طرح شوند.

هوشیار اضافه کرد: تعهد ساخت مسکن مددجویان در سالجاری ۳۱۶ واحد است که تاکنون از این تعداد ۲۱۰ واحد تحویل و تلاش می‌شود مابقی واحدهای مسکونی نیز تکمیل و تحویل شوند.

وی یادآورشد: واحدهای مسکونی تحویل شده از آغاز نهضت تامین مسکن مددجویان و معلولان زیر پوشش بهزیستی  ۲هزار و ۱۰۰ واحد است که از این تعداد یک هزار و ۶۴۷ واحد در دولت تدبیر و امید آماده و تحویل شده است.

هوشیار اضافه کرد: همچنین ۳۲۷ واحد نیز مربوط به خانوارهای دارای ۲ عضو معلول است که تاکنون ۲۳۴ واحد آن با همت دستگاه‌های عضو تحویل شده و ۹۳ مورد دیگر نیز در دست ساخت است. 

وی با اشاره به افزایش سرانه اعتبار ساخت مسکن خانوارهای دارای ۲ عضو معلول گفت: سرانه کمک هزینه بلاعوض مسکن روستایی از ۳۶ به ۸۴ میلیون تومان و در حوزه شهری نیز از ۶۰ به ۱۴۰ میلیون تومان بلاعوض افزایش یافته است.

هوشیار گفت: معلولان سرپرست خانوار، زنان سرپرست خانوار، خانوارهای دارای ۲ معلول تحت تکفل، معلولان مجرد بالای ۲۰ سال، زنان و د ختران خود سرپرست بالای ۳۵ سال،خانوارهای دارای فرزندان ترخیص شده مراکز شبانه روزی و بهبود یافتگان ناشی از آسیب اعتیاد از جمله گروه‌های دارای اولویت در ساخت مسکن هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر