شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۵۴۵
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۷

فکرشهر: امام جمعه بندرریگ گفت: آموزش و پژوهش در جریان یک فرآیند علمی یکدیگر را تقویت می‌کنند، اما امروز می‌بینیم که بین این دو رکن مهم در جامعه  ارتباط محکمی وجود ندارد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، روابط عمومی مدرسه علمیه الزهرا(س) گناوه روز پنجشنبه به نقل از حجت الاسلام سیدعنایت هاشمی منش درجمع طلاب به مناسبت هفته پژوهش بصورت مجازی افزود: رابطه مکمل و متقابلی بین آموزش و پژوهش وجود دارد و اگر تاکید زیادی بر یکی از آنان داشته باشیم و دیگری را رها کنیم  اهداف مورد نظر در جامعه محقق نخواهد شد.

وی اظهارکرد: در  دستگاه‌ها و نهادهای علمی بر فصل آموزش بیشتر تاکید می‌شود اما به پژوهش کمتر نگاه شده است.

امام جمعه بندرریگ گفت: عنصر تحقیق و پژوهش به عنوان یک اصل در مجموعه برنامه و  فعالیت‌های حوزه علمیه باید بجد توجه و اهمیت داده شود.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب درخصوص اهمیت به امر تحقیق و پژوهش  تاکید وافر داشته و  فرمودند" انسان بدون تحقیق، نوآوری و ژرف یابی در هیچ مقوله‌ای  نمی‌تواند به اهداف والا دست پیدا کند".

هاشمی منش افزود: باتوجه به اینکه اهمیت و جایگاه پژوهش در هر علمی بر کسی پوشیده نیست، حوزه علمیه نیز به عنوان طلایه‌دار هدایت و پرچم‌دار معرفی دین مبین اسلام به عنوان یکی از اصلی‌ترین علوم انسانی از این قاعده مستثنی نیست و نخواهد بود.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه باید به‌عنوان طلایه‌داران و مدافعان دین اسلام  با اهمیت دادن  به پژوهشگران و استقبال از طرح‌های پژوهشی، پرورش محققین جوان و هموارکردن مسیر برای محققین زبده و زبردست، اهتمام ورزند.

استاد اخلاق مدرسه علمیه الزهرا(س) گناوه  گفت: یکی از مولفه‌های ارزشمند برای سنجش میزان موفقیت نظام‌های آموزشی، تعداد پژوهشگرانی است که تربیت می‌کنند  و در خدمت جامعه قرار می‌دهند.

وی افزود: جهان هستی اسرار و رازهای زیادی دارد که بخشی از آن به وسیله انسان، کشف شده است اما  بخش انبوه آن در پس پرده ابهام و ناآگاهی باقی مانده است که با پژوهش و تفکر و تدبر می‌توان به آن دست یافت.

امام جمعه بندر ریگ افزود: حوزه علمیه استان بوشهر  از لحاظ کار پژوهشی  قدم‌های خوبی در سطح حوزه‌ها  برداشته است.

وی گفت: بهره‌مندی از نظرات اندیشمندان جهان،  ایجاد فضای پژوهشی در اردوها و کارگاه‌های علمی، فضای رقابتی و الگو گرفتن از اساتید حوزه، دسترسی به کتابخانه عمومی و تخصصی، تشکیل گروه‌های پژوهشی،  نشست های پژوهشی، دعوت از محققان برتر کشور و تشویق پژوهشگران حوزوی از راهکارهای مهم و موثر  جهت ایجاد انگیزه طلاب در امر پژوهش است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای دو حوزه علمیه خواهران و برادران است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر