دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۶۳۲
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲

فکرشهر: رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بندرریگ شهرستان گناوه گفت: دبیرستان حضرت رقیه (س) این منطقه موفق به کسب رتبه برتر کشوری مجری طرح بوم در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ شد.

به گزارش فکرشهر، سعید بهمرد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح بوم، یکی از برنامه‌های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش است که با هدف ایجاد روحیه نوآوری و کارآفرینی، آشنایی و توانمندسازی دانش‌آموزان در زمینه استعدادها و مهارت‌های بومی محل زندگی آنان و ارتقای سطح معلومات دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلفی که در کتب درسی موجود نیست و در کلاس‌ درس بحث نمی‌‍شود، به اجرا در می‌آید.

وی اظهار کرد: این طرح ۶۰ ساعت از زمان آموزش در طول سال تحصیلی را به خود اختصاص می‌دهد که به صورت ۲ ساعت در هفته انجام می‌شود.

وی گفت: موضوع برنامه، یاددهی مسائل مختلف خارج‌ از مباحث درسی و بیشتر در ارتباط با فرهنگ و استعدادهای بومی منطقه ازجمله آموزش مهارت‌های مختلف دینی، اجتماعی، اخلاقی، نوآوری و کارآفرینی باتوجه به استعدادهای بومی، ساخت‌ دست‌سازهای بومی، بازدیدها و اردوهای علمی آموزشی از نهادها، کارخانه‌ها، ادارات و مراکز علمی برای آشنایی به حرف و مشاغل مختلف و  افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان است.

بهمرد افزود: هر برنامه‌ای که خارج از موضوعات درسی باشد و بتواند بر آموخته‌های دانش‌آموزان بیفزاید در قالب طرح بوم اجرا خواهد شد که اولویت‌ آن با توانایی‌های بومی هر منطقه است.

رئیس آموزش و پرورش منطقه بندرریگ گفت: مجری طرح بوم، مدیریت مدرسه و نظارت آن را انجمن اولیا و مربیان و اداره مربوطه برعهده‌ دارد که در پایان آموزش هر مهارت، به ارزشیابی دانش‌آموزان می‌پردازند و در اتمام هر مهارت و یا پایان سال تحصیلی گزارش عملکرد خود را به منطقه ارسال می‌کنند.

وی یادآورشد: هر منطقه پس از ارزیابی مدارس، طبق سهمیه دریافت شده، آموزشگاه برتر خود را به استان معرفی خواهد کرد و استان پس از داوری با بررسی مستندات و بازدید حضوری، برترین‌ها را به وزارت آموزش و پرورش برای کسب رتبه کشوری معرفی می‌کند.

بخش ریگ از توابع شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر