دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۷۰۹
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۴

فکرشهر: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: ۴۵۰ سازمان مردم نهاد در این استان در زمینه‌های تشویق مردم به عدم برگزاری دورهمی و اهدای بسته‌های ویژه شب یلدا به نیازمندان فعالیت می‌کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد مظفری افزود: نیمی از این تعداد در اهدای بسته‌های ویژه شب یلدا شامل میوه‌ها و تنقلات مرسوم، کیک یلدایی و کتاب به نیازمندان حاشیه شهرهای استان فعالیت دارند.

وی یادآور شد: بخشی از سازمان‌های مردم نهاد استان بوشهر به صورت تخصصی در زمینه نیکوکاری و شناخت و یاری نیازمندان فعالیت می‌کنند اما در مناسبت‌هایی چون شب چله بسیاری دیگر از سمن‌ها نیز به آنها پیوسته‌اند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: از جمله رسوم و آیین‌های ایرانیان  در شب چله، کمک به خانواده‌های نیازمند  و دستگیری از آنها بوده است و اکنون نیز برخی از سازمان‌های مردم نهاد استان بوشهر در این زمینه پیش گام بوده‌اند.

مظفری ادامه داد: شاخصه مهم کمک‌های سازمان‌های مردم نهاد استان به خانواده‌های نیازمند در خفا بودن  و کمک در گم نامی و حفظ کرامت خانواده‌های نیازمند است طوریکه هیچگونه تصویری از آن منتشر نمی‌شود.

وی با اشاره به تقارن شب یلدا و روز پرستار بیان کرد: پرستاری عبادت  و ارزش انسانی  فراتر از مظاهر و ظواهر دنیوی است و این شب فرصت و بهانه مناسبی برای بزرگداشت تلاش‌ها ‌و تقدیر از خدمات ایثارگرانه کادر درمان استان بوشهر است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: سازمان‌های مردم نهاد بوشهری از بدو شیوع کرونا با تهیه خودجوش گان و لباس پرستاری، تلاش برای کاهش شیوع بیماری و هم حضور در بیمارستان، همپای کادر درمان و به ویژه پرستاران بوده‌اند و امروز نیز ۴۵۰ سمن پویش‌های بسیاری را در راستای ترغیب مردم در پرهیز از دورهمی‌ها اجرایی کرده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر