يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۷۶۸
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳

فکرشهر: دبیر دومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور، اسامی نفرات راه‌یافته به مرحله نهایی این جایزه ملی در سه بخش پژوهش غزل، کتاب غزل و غزل‌های ارسالی را اعلام کرد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حسن فرهادی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران جایزه ملی حسین جلال‌پور (جایزه مستقل غزل) با محوریت غزل پیشرو به‌منظور معرفی اشعار و آثار برگزیده غزل و به یاد دکتر حسین جلال‌پور در بندر گناوه (زادگاه این شاعر فقید) برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این جایزه هرساله هم‌زمان با سالروز تولد حسین جلال‌پور، شاعر و پژوهشگر گناوه‌ای، با معرفی آثار برگزیده به کار خود پایان می‌دهد.

فرهادی با اشاره به ارسال ۵۷۵ اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور اظهار داشت: ۴۸۸ اثر از ۱۱۷ غزل‌سرا در بخش غزل و ۶۴ مجموعه در بخش کتاب غزل و همچنین ۲۳ مقاله در بخش پژوهش دریافت شد.

دبیر دومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور خاطرنشان کرد: ۱۲ دیماه برگزیده‌های نهایی این جایزه در آئین پایانی که به‌صورت ضبط‌شده از فضای پخش می‌شود، معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه نشان جایزه ادبی جلال‌پور در هر بخش تنها به یک نفر تعلق خواهد گرفت ادامه داد: همه نامزدهای بخش نهایی نیز لوح یادبود و جایزه نقدی را دریافت خواهند کرد.

فرهادی داوران بخش پژوهشی را اسماعیل امینی، رضا معتمد و قربان ولیئی معرفی کرد و افزود: طاهره خنیا، صالح سجادی، حسن صادقی‌پناه، مجید معارف‌وند و حمیدرضا وطن‌خواه داوران بخش کتاب غزل و غزل‌های ارسالی هستند.

در بخش پژوهشی آثار زیر به مرحله نهایی راه یافتند:

«بررسی تطبیق وزن و محتوا در آثار منتشرشده مریم جعفری آذرمانی»، طاهره خنیا، پانته‌آ صفایی در بازه زمانی ۱۳۹۶-۱۳۸۶، کبری موسوی قهفرخی، دانشجوی دکترای زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهرکرد.

«غزل پست‌مدرن؛ هرزه‌نگاری یا دردنگاری؟»، سمیه شرونی، دانشجوی دکتری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید چمران اهواز.

«غزل فرم؛ ریشه‌ها و ویژگی‌ها»، مهرداد زارعی، دانشجوی دکتری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه خوارزمی

«واکاوی نگاه‌ها به مرگ در غزل معاصر»، علی‌محمد محمودی، پژوهشگر دوره پست‌دکتری زبان و ادبیات فارسی و اسحاق طغیانی، استاد زبان و ادبیات فارسی.

در بخش کتاب غزل و غزل‌های ارسالی نیز آثار زیر به عنوان نامزدهای راه‌یافته به مرحله نهایی این دو بخش معرفی کردند:

الف. کتاب غزل:

«جزیره‌ی لیلی»، زینب چوقادی، نشر فصل پنجم

«زاویه»، رحمت‌اله رسولی‌مقدم، نشر ایهام

«سرزمین کوچکی که زیر چادر تو بود»، فاطمه صادقی، نشر آنیما

«قار»، اکبر قنبرزاده، نشر ایهام

«کاهنات»، محسن نقدی، نشر فصل پنجم

«مولکول انفرادی»، سید محمدرضا طباطبایی، نشر نزدیکتر

«هنوز»، ریحانه رسول‌زاده، نشر نزدیکتر

ب. غزل‌های ارسالی:

محمد برازشی

ملیحه بهادران شیروان

ساجده جبارپور ماسوله

رحمت‌اله رسولی‌مقدم

محمد زارع

سعید مبشر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر