سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: شهرستان گناوه مهمترین شهرستان گردشگر پذیر در استان بوشهر و یکی از قطب های مهم گردشگری در جنوب ایران زمین است که امسال ضمن تلاش های فراوان همه دستگاه های شهرستان برای ارائه خدمات بهینه به گردشگران نوروزی با مشکل کمبود اعتبارات دستگاه ها که امری سراسری است.\r\n
کد خبر: ۸۰۸
جمعه ۰۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۵

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، شهرستان گناوه امروزه در سراسر کشور به عنوان یک شهرستان گردشگر پذیر شناخته می شود که از نظر ماندگاری گردشگر در این سال ها همواره در میان تمام شهرهای گردشگرپذیر کشور به خوبی درخشیده و از این نظر همیشه در میان چند شهر اول کشور قرار گرفته است.

متاسفانه در پی بحران کمبود اعتبارات در کشور، استان بوشهر و به تبع آن شهرستان گناوه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دستگاه های شهرستان گناوه نیز با کمبود شدید اعتبارات در زمینه خدمات دهی مطلوب به گردشگران نوروزی به نسبت سال های پیشین و علیرغم همه تلاش های شبانه روزی مواجه هستند.  

شهرداری بندر گناوه نیز که از مدت ها پیش با بحران مالی خود با بدهی سنگین بیش از چهل میلیاردی دست و پنجه نرم می کند و گویی به کما رفته است، پیش بینی می شود که در این شرایط به تنهایی و با دستان خالی قادر به ارائه خدمات بهینه به چندین میلیون گردشگر نوروزی نباشد.

در این شرایط ضرورت دارد تا مسئولان کشوری و استانداری بوشهر به دستگاه های شهرستان گناوه و به ویژه شهرداری این بندر که بیشترین وظیفه خدمات رسانی به گردشگران نوروزی متوجه آن است، مساعدت بیشتری داشته و در این ایام برخی کمبودهای مالی دستگاه ها در زمینه خدمات دهی به گردشگران را به صورت فوق العاده برطرف کنند.  

به منظور ارائه خدمات بهتر و مناسب‌تر نشست ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان گناوه ظهر پنجشنبه تشکیل شد و هر یک از مسئولان این شهرستان به ارائه برنامه‌ها و نظرات خود پرداختند.

فرماندار شهرستان گناوه که به علت ماموریت کاری در بوشهر در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان حضور نداشت، طی تماسی تلفنی با ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان گناوه اظهار داشت: امیدوارم با همت بلند همه مسئولان و دستگاه های اجرایی بتوانیم در کنار همدیگر سال خوشی را برای مهمانان نوروزی شهرستان گناوه رقم بزنیم.

عبدالنبی یوسفی گفت: مسائلی را که نیاز به پیگری در مرکز استان دارند، مسئولان کمیته های ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان گناوه به فرمانداری اعلام کرده تا این مسائل در مرکز استان پیگیری و مرتفع شوند.        

مراسم استقبال از مسافران نوروزی در ورودی گناوه برگزار می شود

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان گناوه نیز اظهار داشت: مسئولان کمیته های مختلف ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان گناوه آخرین گزارشات خود را در حوزه مربوطه ارائه کردند و به جمع بندی آنها پرداخته ایم.

ضرغام مردانی گفت: در این مدت نزدیک به 10 بار از مناطق تفریحی و اقامتی ساحل، بازار و دیگر نقاط شهر به همراه فرماندار بازدید داشته ایم.

مردانی بیان داشت: همه نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان برای تعطیلات عید امسال در آمادگی کامل به سر می برند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان گناوه در پایان گفت: صبح جمعه نیز مراسم استقبال از مهمانان نوروزی در ورودی گناوه – برازجان و در میدان بسیج انجام خواهد شد.

امنیت لازم برای حضور مسافران نوروزی مهیا است

فرمانده انتظامی شهرستان گناوه نیز در این نشست اظهار داشت: همه نیروهای این فرماندهی در راستای وظایف محوله آماده خدمتگزاری به همشهریان ارجمند و گردشگران بزرگوار نوروزی در شهرستان گناوه هستند.

سرهنگ اکبر قاسمی گفت: تمام هماهنگی های امنیتی لازم در زمینه تعطیلات نوروزی انجام شده و امیدوارم که مسئولان نیز در بحث تعطیلات عید نوروز هماهنگی لازم را با پلیس داشته باشند.

تجهیز 400 کلاس درس برای اسکان گردشگران نوروزی

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گناوه نیز در این نشست اظهار داشت: 400 کلاس درس برای اسکان گردشگران نوروزی توسط این اداره اختصاص یافته و تجهیز شده اند.

خدانظر رئوفی گفت: برخی نواقصات و کمبودهای مدارس شهرستان گناوه مثل کمبود روشنایی و ... در زمینه اسکان گردشگران نوروزی برطرف شده است.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه نیز در این نشست اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه امسال با کمبود آمبولانس در تعطیلات نوروز مواجه است.

ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای اسکان مسافران درگناوه

شهردار بندر گناوه نیز در این نشست اظهار داشت: فعالیت های کمیته خدمات شهری ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان گناوه از 45 روز پیش آغاز شده و به اصلاح روشنایی بوستان ها، ساحل و دیگر نقاط شهر پرداخته ایم.

محمدرضا عربزاده گفت: برخی اقلام مورد نیاز بهداشتی را برای خدمات بهینه در زمینه تاسیسات بهداشتی مستقر در ساحل مهیا کردیم.

عربزاده بیان داشت: ناوگان خدمات شهری شهرداری گناوه مستهلک و غیرقابل استفاده بوده اند که با انجام برخی تعمیرات آنها را آماده خدمت رسانی کرده ایم.

وی ادامه داد: همچنین 40 نفر کارگر خدمات شهری به صورت روزمزد برای بهبود خدمات رسانی در این ایام را به کاری گیری کرده و شش تانکر سیار آبرسان را در این ایام اختصاص داده ایم.

عربزاده به لکه گیری آسفالت برخی خیابان های شهر گناوه در حد توان شهرداری اشاره و اضافه کرد: کارهای گسترده ای را در راستای بهبود مبلمان شهری و زیبا سازی شهر گناوه به انجام رسانده ایم.

وی تصریح کرد: نیاز است تا همه مسئولان و ادارات شهرستان در کنار شهرداری برای ساماندهی بحث تعطیلات نوروز قرار بگیرند.

شهردار بندر گناوه در پایان گفت: دیگر دستگاه های شهرستان نیز لازم است با ما همکاری و هم افزایی داشته و در کنار شهرداری برای ارائه خدمات بیشتر و بهینه به گردشگران نوروزی اقدام کنند. /ص

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر