يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۹۳۴
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۸

فکرشهر: رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح «اصلاح ساختار بودجه» مغایر قانون است و از شورای نگهبان خواسته‌ایم تا این طرح اصلاح شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم جمیری اظهار داشت: استان بوشهر نقش بسیار مهمی در درآمدزایی برای کشور دارد و نباید به خاطر این نقش‌آفرینی در اقتصاد کشور، سهم استان از بودجه کاهش یابد.

وی با اشاره به تصویب طرح اصلاح ساختار بودجه کل کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در بند هفتم این طرح شاخص‌هایی برای توزیع بودجه مطرح شده است که باعث می‌شود حق استان‌هایی مانند بوشهر ضایع شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: تصویب این بند از طرح با قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام قانون گذاری ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب و احکام قانون برنامه ششم توسعه مغایرت دارد.

وی با اشاره به اینکه از همه ابزارهای قانونی برای اصلاح مصوبه مجلس استفاده خواهیم کرد افزود: این مغایرت‌ها و اعتراض مجمع نمایندگان استان بوشهر به دبیر شورای نگهبان ابلاغ شده است.

جمیری افزود: یکی از شاخص‌های مطرح‌شده در این طرح برای توزیع اعتبارات، شاخص معکوس درآمد سرانه است که باعث می‌شود تا استان بوشهر با کاهش جدی اعتبارات روبرو شود چراکه این استان بیشترین درآمد سرانه را دارد.

وی با بیان اینکه این طرح باعث گسترش تبعیض و کمتر برخورداری مناطق محرومی چون استان بوشهر می‌شود، تصریح کرد: همه تلاش خود را برای اصلاح این مصوبه انجام خواهیم داد و انتظار داریم در استان نیز همکاری لازم در این خصوص انجام شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع نمایندگان استان بوشهر در نامه به دبیر شورای نگهبان آمادگی خود را برای برگزاری جلسه کارشناسی در خصوص تبعات تصویب و ابلاغ این طرح و روش‌های اصلاح آن اعلام کرده است.

نامه مجمع نمایندگان استان بوشهر به شورای نگهبان در ادامه آمده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر