جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۹۵۸
جمعه ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: ۳۰ میلیارد ریال اعتبار به مرکز خدمات جامع سلامت شهر جدید عالیشهر اختصاص یافت.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در بازدید از پروژه‎های عمرانی شهر جدید عالیشهر افزود: مجموع اعتبار مورد نیاز برای احداث مرکز خدمات جامع سلامت ۳۲۰ میلیارد ریال است که این اعتبار به صورت مشارکتی از محل اعتبارات وزارت بهداشت و درمان، منابع استانی و شرکت عمران شهر جدید عالیشهر تامین می‎شود.

وی بیان کرد: با احداث این مرکز خدمات جامع سلامت ۶۰ هزار نفر از خدمات این مرکز بهره مند می‌شوند به همین دلیل تلاش می‌شود این مرکز تا پایان کار دولت تدبیر و امید مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

گراوند ادامه داد: در صورت اجرای سریع‎تر پروژه خدمات جامع سلامت عالیشهر با توجه به اهمیتی که این مرکز برای حوزه درمان عالیشهر، مناطق پیرامونی و حتی بوشهر دارد اعتبار بیشتری به آن اختصاص می‎یابد.

استاندار بوشهر گفت: برای تحقق سهم وزارت بهداشت در پروژه و بویژه تجهیز این مرکز بزودی پیگیری‌‏هایی در سطح ملی صورت می‏‌گیرد.

وی افزود: کانون پروش فکری عالیشهر که اواخر دهه فجر سال ۹۷ عملیاتی شده اکنون آماده افتتاح است که قرار است با حضور مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور مورد بهره‌‏برداری قرار گیرد.

گراوند ادامه داد: در پایان دولت نیز نُرم فضای آموزشی شهر جدید عالیشهر به میانگین استانی بسیار نزدیک می‌شود.

استاندار بوشهرگفت: با افتتاح مدرسه‏‎های در حال احداث عالیشهر نیاز این شهر جدید به پروژه‎های آموزشی به صورت کامل برطرف می‌شود.

وی افزود: فاضلاب شهری از جمله مشکلات مهم شهر جدید عالیشهر است که شرکت عمران، فاز مطالعاتی آن را به طور جد در دستور کار قرار داده است.

گراوند بیان کرد: همزمان با آغاز سکونت در عالیشهر از سال ۷۱، به موضوع فاضلاب آن به خوبی توجه نشده و چنانچه از همان ابتدا به شبکه فاضلاب توجه شده بود اکنون توسعه این شهر جدید با روند سریع‏‌تری محقق می‏‎شد.

وی اظهار کرد: تردد عالیشهر- بوشهر از جمله دیگر مشکلات این شهر جدید است که با توجه به وجود بزرگراه در مسیر آن باید چاره‏‎اندیشی مناسبی برای آن شود.

گراوند گفت: چنانچه پروژه فاضلاب و تردد بوشهر- عالیشهر به نتیجه برسد این شهر جدید به بحث تمرکززدایی کانون جمعیتی از بوشهر کمک شایانی می‌کند.

امام جمعه عالیشهر گفت: در این شهر جدید پروژه‎های بسیار خوبی اجرا شده که باید با لحاظ ساز و کار مناسب زمینه برخورداری تمام شهروندان از آنها فراهم شود.

حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی افزود: در حوزه آموزشی این شهر نیز اقدام خوبی صورت گرفته است که می‎‏تواند دغدغه دانش آموزان برای دسترسی به مکان آموزشی مناسب را برطرف کند.

مدیرعامل شرکت عمران عالیشهر گفت: در این شهر جدید پروژه‎‏های بسیار خوبی در حال اجرا است که شاخص‎‌ترین آنها در حوزه‌های درمانی، آموزشی، فرهنگی، رفاهی و ورزشی است.

علی مقاتلی افزود: انتظار می‎رود با تزریق به موقع اعتبار روند اجرای پروژه‎‌ها به صورت شتابان‌‎تری دنبال شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر