دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشست با رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور مطرح شد:
فکرشهر: فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: استان بوشهر آمادگی کامل برای برگزاری کنگره شهدای هنرمند رشته موسیقی را دارد و از همه امکانات و ظرفیت ها برای ...
کد خبر: ۸۱۰۹
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۱

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با تلاش سازمان بسیج هنرمندان و سپاه امام صادق (ع) و همکاری استانداری بوشهر، کنگره 80 شهید هنرمند موسیقی کشور دراین استان برگزار می شود.

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری چهارشنبه شب در نشست با رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور افزود: دستگاه های اجرایی استان بوشهر همواره در اجرای این برنامه ها مشارکت فعالانه و تاثیرگذاری دارند و انتظار داریم در برگزاری کنگره 80 شهید هنرمند موسیقی کشور در استان بوشهر نیز حضوری موثر داشته باشند.

وی اضافه کرد: ستاد اجرایی کنگره شهدای هنرمند موسیقی با محوریت سپاه امام صادق(ع) تشکیل می شود و سایر دستگاه ها نیز موظف به همکاری هستند.

استاندار بوشهر گفت: گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه امری مهم و ارزشمند است و مردم و مسوولان باید در این مسیر اهتمام ورزند.

سالاری اظهار کرد: مردم استان بوشهر نیز در پاسداشت یاد و نام شهدای عظیم الشان همواره پیشتاز بوده اند.

رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: استاندار بوشهر توجه خاصی به خانواده شهدا و ایثارگران دارد و این مساله ارزش زیادی دارد.

حسین قنادان با اشاره به برگزاری کنگره دو هزار شهید هنرمند دفاع مقدس افزود: کنگره بزرگداشت دوهزار و 70 شهید هنرمند سراسر کشور سال آینده برگزار می شود.

وی یادآور شد: به منظور آماده سازی فضا برای برگزاری این کنگره بزرگ، پیش از برگزاری این کنگره هشت کنگره تخصصی در استان های مختلف کشور برگزار خواهد شد.

رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور افزود: تاکنون کنگره 110 هنرمند عکاس شهید در استان یزد و کنگره 450 شهید تئاتر کشور در اردبیل برگزار شده و تا پایان سال نیز شش کنگره تخصصی دیگر در استان های مختلف برگزار می شود.

قنادان بیان کرد: تاکنون 80 شهید هنرمند رشته موسیقی در کشور شناسایی شده که آثار این شهدا جمع آوری و امیدواریم کنگره با کیفیت مطلوبی برگزار شود.

وی با اشاره به دلایل انتخاب بوشهر برای برگزاری این کنگره گفت: با توجه به قدمت و سابقه و با توجه به اینکه موسیقی بوشهر آمیخته با موسیقی آیینی است تصمیم گرفته شد که کنگره شهدای موسیقی در استان بوشهر برگزار شود.

رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور افزود: برنامه ریزی لازم برای برگزاری اردوی راهیان نور دریایی نیز در زمان برگزاری این کنگره انجام شده که باعث افزایش کیفیت برنامه خواهد شد.

قنادان یادآور شد: با توجه به اعلام آمادگی هنرمندان استان بوشهر، سپاه امام صادق (ع) و استانداری بوشهر برای برگزاری کنگره 80 شهید هنرمند موسیقی امیدوارم این کنگره با کیفیت مطلوب برگزار شود.

وی گفت: دیدار با خانواده شهدای استان بوشهر، حضور در تعدادی از گلزارهای شهدای استان و برگزاری مراسم جانبی نیز در این کنگره پیش بینی شده است.

رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور افزود: سازمان بسیج هنرمندان کشور فعالیت چشمگیری در حوزه های مختلف دارد و این سازمان در هشت سال فعالیت خود تاکنون 76 هزار نفر در رشته ها و گروه های مختلف فیلم، نمایش، ادبیات، شعر، هنرهای تجسمی، عکس و موسیقی سازماندهی کرده است.

قنادان تاکید کرد: توانمندسازی و انسجام بخشی هنرمندان برای خدمت به انقلاب، جامعه و مردم از جمله وظایف سازمان بسیج هنرمندان است.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اولویت های مسوولان استان بوشهر است و استاندار بوشهر درهمه برنامه های مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت حضوری ارزشمند و اثربخش داشته و حمایت بسیار خوبی از این حوزه داشته است.

فتح الله جمیری افزود: در رزمایش بزرگ الی بیت المقدس که در دلوار برگزار شد، حضور و حمایت و همراهی استاندار بسیار ارزشمند بود و امیدواریم این برنامه ها تداوم داشته باشد.

وی بیان کرد: برگزاری یادواره های شهدا همواره با استقبال عمومی مردم روبرو شده و مردم استان بوشهر خالصانه در این برنامه ها حضور پیدا می کنند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: استان بوشهر آمادگی کامل برای برگزاری کنگره شهدای هنرمند رشته موسیقی را دارد و از همه امکانات و ظرفیت ها برای برگزاری مطلوب این کنگره بهره می بریم.

جمیری اظهارکرد: استان بوشهر در موسیقی آیینی جایگاه ویژه ای در کشور دارد و آیینی بودن موسیقی و آمیختگی با فرهنگ مردم از دلایل انتخاب بوشهر برای برگزاری این کنگره است.

وی تاکید کرد: شهدا با تقدیم جان خود برای حفظ ارزش ها و آرمان های نظام اسلامی فداکاری کردند و تجلیل از مقام شهدا و تکریم خانواده شهدا باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

جمیری افزود: با تشکیل ستاد اجرایی کنگره شهدای هنرمند، برنامه ریزی لازم برای برگزاری باکیفیت این مراسم انجام می شود و امیدواریم دستگاه های اجرایی نیز همکاری لازم را داشته باشند. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر