يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: آئین تجلیل از برگزیدگان سی و هفتمین مرحله استانی مسابقات قرآن ‌كريم از سوی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر برگزار شد.به گزارش فکرشهر، مدیر روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر عصر چهارشنبه در حاشیه آئین اختتامیه سی و هفتمین مرحله استانی مسابقات قرآن ‌كریم كه در سالن اجتماعات این اداره كل برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار مهر از اجرای طرح شبكه خبرنگاران افتخاری در حوزه وقف خبر داد.
کد خبر: ۸۱۱۲
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۳

فکرشهر: آئین تجلیل از برگزیدگان سی و هفتمین مرحله استانی مسابقات قرآن ‌كريم از سوی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، مدیر روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر عصر چهارشنبه در حاشیه آئین اختتامیه سی و هفتمین مرحله استانی مسابقات قرآن ‌كریم كه در سالن اجتماعات این اداره كل برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار مهر از اجرای طرح شبكه خبرنگاران افتخاری در حوزه وقف خبر داد.

علی ‌اکبر مداح گفت: هدف از اجرای این طرح در قالب "خبرنگاران افتخاری وقف" به منظور معرفی موقوفات و ترویج اندیشه خیرخواهانه واقفین و این فرهنگ حسنه به زائرین و مجاورین بقاع و سایر اقشار جامعه از طریق رسانه های مجازی، نشریات محلی و صدا و سیما است.

وی ادامه داد: برنامه "سنت حسنه" یكی از برنامه های است كه به همت روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در طول هفته در روزهای یكشنبه و چهارشنبه ساعت ۱۳ و پانزده دقیقه از رادیو پیام بوشهر به مصاحبه با واقفین جدید و برگزاری پیامكی می پردازد.

مداح اضافه کرد: از دیگر برنامه های رادیویی اوقاف بوشهر ویژه‌برنامه "بوی بهشت" كه به‌منظور ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در ماه مبارک رمضان از سوی این اداره‌کل به‌صورت روزانه در رادیو پیام مرکز بوشهر در بخش معرفی موقوفات، سخنرانی کارشناسان مذهبی، مسابقه و نظرسنجی پیامکی و قرائت قاریان ممتاز بومی پخش زنده شده است که روزانه به این ویژه‌برنامه رادیویی ۳۰۰ پیامک در راستای سنت حسنه وقف ارسال و ۶۰ تماس تلفنی برقرار شده است و طی مراسمی از عوامل و برندگان ویژه‌برنامه رادیویی «بوی بهشت» نیز تجلیل شدند.

برگزاری همایش وقف و رسانه با حضور صاحب نظران و فرهیختگان دانشگاهی در بوشهر

این فعال فرهنگی و اجتماعی از برگزاری همایش وقف و رسانه و تجلیل از واقفین بمناسبت هفته وقف خبرداد و بیان داشت: این همایش كه چهارشنبه هفته آینده بعد از نشست خبری با رسانه های گروهی با حضور مسئولان استانی و صاحب نظران و فرهیختگان دانشگاهی در شهر بوشهر به منظور تجلیل از رسانه های فعال در حوزه وقف برگزار خواهد شد و همچنین از واقفین جدید نیز طی مراسمی در هفته وقف تجلیل می شوند.

 مدیر روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به اینكه مسابقات در مرحله شهرستانی در شش منطقه بوشهر، گناوه، دشتستان، دشتی، كنگان، جم در ۱۰ رشته انجام شد و نفرات اول تا سوم هر رشته برای مسابقات استانی معرفی و سی و هفتمین مرحله استانی مسابقات قرآن ‌كریم نیز در دو بخش خواهران و برادران در امامزاده محمد ابن باقر (ع) و امامزاده عبدالمهیمن (ع) با حضور ۲۳۰ نفر متسابق و تیم ۱۶ نفری داوران استانی و تیم سه نفره داوران ملی برگزار شد و ۷۵ نفر حائز رتبه برگزیده در رشته ها شدند و به مسابقات كشوری راه یافتند.

مداح با بیان اینكه هزینه اجرای این برنامه ها از محل درآمد موقوفات منطبق با نیات واقفین نیك اندیش استان بوشهر تامین گردیده است، افزود: این دوره از مسابقات در رشته اذان برادران، رشته ترتیل برداران، رشته قرائت (تحقیق) برادارن، رشته حفظ برداران، رشته ابتهال، رشته مدیحه سرائی و تواشیح، رشته ترتیل خواهران، رشته حفظ خواهران، رشته قرائت (تحقیق) خواهران، در مركز استان بوشهر برگزار شد و یكی از از رسالت های سازمان اوقاف و امورخیریه توجه به فعالیت های قرآنی است.

وی در ادامه اظهار كرد: در رشته اذان بخش برادران بزرگسالان، سید یونس حسینی، میلاد غلامی و محمدعلی جعفریان و در رشته اذان برادران شکوفه‎ها، روح اله زارع، علیرضا بازیاری و محمدحسین بحرانی به ترتیب اول تا سوم شدند و همچنین در رشته ترتیل برادران بزرگسالان محمد مهدی انگالیان، سید محمدحسینی و صادق غریبی کسب کرد.

وی تصریح کرد: در رشته ترتیل برادران شکوفه‌ها، سیدعلی موسوی نژاد، امین صابری و حسن علیرضائی به تفکیک هر رشته در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله استانی اوقاف اول تا سوم شدند.

این كارشناس فعال حوزه فرهنگی اظهار داشت: در تحقیق بزرگسالان بخش برادران، محمد جماله، سیداحسان ابطحی، سیدمجدالدین ابطحی اول تا سوم شدند و در در تحقیق شکوفه‎ها بخش برادران سیدطاها حسینی، مهدی لبخنده پور و علیرضا لطفی عنوان اول تا سوم را کسب کرد.

وی گفت: در رشته حفظ كل بزرگسالان برادران، حسین درستکار، ابوالفضل امینه برازجانی و محمد دیانت و در رشته حفظ ۲۰ جز بزرگسالان برادران، محمد انگشبه، محمدحسن واعظی و  عبدالعزیز کمالی به ترتیب حائز رتبه اول تا سوم شدند.

مداح خاطرنشان ساخت: در رشته حفظ ۱۰ جزء شکوفه‌ها برادران، سیدمحسن جعفری، حمیدرضا بابایی، سید رضا موسوی حقیقی و در رشته حفظ ۱۰ جز بزرگسالان بخش برادران، امین زاهدی، مهدی ناصری و احمد کشتکار به ترتیب عنوان اول تا سوم حفظ ۱۰ جز را کسب کردند.

وی در ادامه با اشاره اینكه در رشته حفظ ۵ جزء شکوفه‌ها بخش برادران، محمد جواد جوی و در رشته ابتهال بزرگسالان بخش برادران، سید عطاء اله حسینی حائز رتبه برتر در این رشته های قرآنی شدند، اضافه کرد: در رشته قرائت (تحقیق) بزرگسالان بخش خواهران زهرا کشاورز، فاطمه بحرانی و زهرا جعفری و در رشته قرائت (تحقیق) شکوفه‌ها خواهران بهاره خیاطی، فاطمه بنافی، ریحانه ابول زاده کسب کردند.

وی اظهار داشت: در رشته ترتیل بزرگسالان خواهران نرجس شریف زادگان، فاطمه غیاثی، آسیه همتی و در رشته ترتیل شکوفه‌ها خواهران سیده زهرا موسوی، سیده هانیه هاشمی، لیلا پورمحمد و نیز در رشته حفظ ۲۰ جزء بزرگسالان خواهران، صفیه جوزدانی، مینا صلواتی و زینب حسین آبادی و در رشته ۱۰ جزء بزرگسالان خواهران فاطمه اسماعیلی، زینب خنسیر، آسیه احمدی به ترتیب هر رشته متسابقین در مرحله استانی اول تا سوم شدند.

این فعال فرهنگی و قرآنی با اشاره به اینکه در رشته حفظ كل بزرگسالان بخش خواهران، محبوبه اعتصامی و خاتون شکوهی به عناوین برتر اول و دوم رسیدند، اظهار کرد: در رشته حفظ پنج جزء شكوفه ها خواهران، فاطمه پورمحمد، فاطمه بابائی و نرگس احتشامی با موفقیت عناوین اول تا سوم را کسب کردند و در رشته ۱۰ جزء شکوفه‌ها خواهران مریم بازیار حقیقی، زهرا ملک پور و زهره طیب زاده  اول تا سوم شدند.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر بیان كرد: در سی و هفتمین مرحله استانی مسابقات قرآن ‌كریم در رشته مدیحه سرائی و تواشیح بزرگسالان برادران گروه تواشیح معراج شهرستان دشتی و گروه تواشیح بیان شهرستان بوشهر مقام اول و دوم را كسب كردند و در رشته مدیحه‌سرائی و تواشیح شكوفه‌ها برادران، گروه تواشیح نورالثقلین شهرستان دشتستان به عنوان برتر رسید.

در این مراسم اختتامیه تقدیرنامه‌ای از سوی هیئت داوران سی و هفتمین مرحله استانی مسابقات قرآن ‌كریم به مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر اعطا شد و در پایان از سوی حجت الاسلام و المسلمین مرتضی محمدیان از ۷۵ نفر از متسابقین كه حائز رتبه برگزیده سی و هفتمین مرحله استانی مسابقات قرآن ‌كریم را كسب كردند، تجلیل شدند.

مسابقات قرآن ‌كريم در بوشهر

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر