پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: در یک دهه اخیر به دلیل خشکسالی متوالی 50 درصد منابع آب سطحی ورودی و تولیدی در این استان کاهش یافته است.به گزارش فکرشهر، مهندس شاهپور رجایی روز پنجشنبه در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان بوشهر که با حضور معاون وزیر نیرو برگزار شد افزود: در سال های 92 و 93 نیز که از نظر بارندگی مطلوب بوده است حدود 30درصد روان آب و 70درصد کاهش آورد آب رودخانه های استان بوشهر ثبت شده است.وی اضافع کرد: در استان بوشهر 180 ایستگاه سنجش پارامترهای جوی وجود دارد و 13 ایستگاه هیدرومتری نیز تعیین آورد آب رودخانه ها را مشخص می کنند.
کد خبر: ۸۱۱۹
جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: در یک دهه اخیر به دلیل خشکسالی متوالی 50 درصد منابع آب سطحی ورودی و تولیدی در این استان کاهش یافته است.

به گزارش فکرشهر، مهندس شاهپور رجایی روز پنجشنبه در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان بوشهر که با حضور معاون وزیر نیرو برگزار شد افزود: در سال های 92 و 93 نیز که از نظر بارندگی مطلوب بوده است حدود 30درصد روان آب و 70درصد کاهش آورد آب رودخانه های استان بوشهر ثبت شده است.

وی اضافع کرد: در استان بوشهر 180 ایستگاه سنجش پارامترهای جوی وجود دارد و 13 ایستگاه هیدرومتری نیز تعیین آورد آب رودخانه ها را مشخص می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اضافه کرد: رودخانه دالکی شاهرگ حیاتی آب کشاورزی استان بوشهر است که در سال 92 کمتر از 200 میلیون متر مکعب آورد آب داشته است.

وی بااشاره به اینکه رودخانه دالکی تامین آب مورد نیاز نخیلات را در شهرستان دشتستان برعهده دارد گفت: پایین آمدن آورد آب این رودخانه نخلداران را وادار به حفر یکهزارو حلقه چاه غیر مجاز کرده است.

رجایی افزود: در هشت ماه امسال آورد آب رودخانه باهوش در شهرستان تنگستان نیز صفر است که این امر نیز به حفر200 حلقه چاه غیرمجاز توسط نخلداران برای زنده نگهداشتن نخیلات منجر شده است.

وی گفت: کاهش آورد آب رودخانه ها در استان بوشهر باعث خشک شدن سطح تالاب حله، مهاجرت روستاییان و برداشت بی رویه از دشت ها و ممنوعه شدن شماری از این دشت ها شده است.

رجایی افزود: تراز سطح ایستایی آب زیرزمینی در استان بوشهر10متر کاهش یافته طوری که 108 حلقه چاه دارای مجوز خشک شده و 10درصد چاههای مجاز نیز مجوز جابه جایی دریافت کرده اند.

وی یادآورشد: شور شدن آب زیر زمینی در استان بوشهر طوری است که برخی از دشت ها قابل استفاده برای کشاورزی نیست.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر