دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
دبیر علمی سومین کنفرانس دوسالانه نفت، گاز و پتروشیمی بوشهر:
کد خبر: ۸۱۲۱۸
سه‌شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵

فکرشهر: دبیر علمی سومین کنفرانس دوسالانه نفت، گاز و پتروشیمی بوشهر گفت: برند سازی و ارتقای نام خلیج فارس با مضامین علم و فناوری در حوزه نفت و گاز از دستاوردهای مهم برگزاری این کنفرانس بین‌المللی به میزبانی ایران است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، دکتر رضا آذین افزود: اشتراک دانش و تجربه و فناوری‌های نوین در حوزه نفت و گاز و تقویت شبکه متخصصان ایرانی و خارجی و ادامه این تعامل‌ها با دانشگاه خلیج فارس از دیگر دستاوردهای برگزاری این کنفرانس تخصصی است که هر یک دارای اهمیت بالایی است.

وی ادامه داد: شیوع کرونا سبب شد تا استفاده از شبکه‌های علم و فناوری مجازی افزایش پیدا کند و این شبکه در زمان حاضر در دانشگاه خلیج فارس برای تقویت روابط بین‌الملل، ایجاد فرصت‌های آینده برای انجام پروژه‌ها و مقالات مشترک، به اشتراک‌گذاری دانش و فناوری و تبادل استاد و دانشجو بین دانشگاه‌های داخل و خارج به کار گرفته شده‌است.

آذین اعلام کرد: بیش از ۵۰ سخنران داخلی و خارجی از دانشگاه‌ها و صنایع خارج از کشور در این کنفرانش سخنرانی کرده‌اند و استقبال استادان خارجی از این کنفرانس به حدی زیاد است که انتظار است پس از پایان کنفرانس نیز بتدریج در سال ۱۴۰۰ برنامه‌های منظمی برای ادامه تعاملات در دانشگاه خلیج فارس تعریف و اجرا شود.

دبیر علمی سومین کنفرانس دوسالانه نفت، گاز و پتروشیمی بیان کرد: این کنفرانس در ادامه تعاملات علمی است که از ۶ سال گذشته در دانشگاه خلیج فارس آغاز شد و  این کنفرانس سومین کنفرانس دو سالانه این دانشگاه است، اما گسترش استفاده از فضای مجازی در سال جاری کیفیت برگزاری و سطح مشارکت در این همایش را توسعه بخشید.

وی اضافه کرد: از این رو پیش‌بینی می‌شود دوره‌های بعدی این کنفرانس به صورت تلفیقی از مجازی و حضوری برگزار شود.

آذین درباره استقبال اسادان، متخصصان و دانشجویان از این کنفرانس، گفت: همه استادان، دانشجویان، علاقمندان و متخصصان صنعتی داخلی و خارجی می‌توانستند به عنوان مهمان در این کنفرانس شرکت کنند و میزان استتقبال از پانل‌های موازی برگزار شده از ۸۰ تا ۴۰۰ مهمان در هر نشست متغیر بود.

دبیر علمی سومین کنفرانس دوسالانه نفت، گاز و پتروشیمی یادآور شد: سرور مجزایی که برای کنفرانس در نظر گرفته شد، امکان حضور تعداد زیادی از شرکت کنندگان را در پانل‌های موازی را فراهم کرد.

وی به بیان برنامه‌های روز دوم کنفرانس پرداخت و عنوان کرد: روز دوم همایش با پانل تخصصی ازدیاد برداشت از میدان‌های نفت و گاز کشور آغاز شد و در ابتدا ابراهیم طالقانی رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران به تشریح و گزارش سیاست‌ها، راهبردها، برنامه‌ها و اقدامات وزارت نفت در زمینه واگذاری مطالعات میدان‌ها به دانشگاه‌ها و راهبردهای این وزارت برای استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در توسعه ظرفیت تولید از آنها پرداخت.

آذین اضافه کرد: همچنین در این سخنرانی برنامه‌های وزارت نفت برای توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان و واگذاری نقش بهتر به دانشگاه‌ها برای توسعه میدان‌ها نیز ارائه کرد.

دبیر علمی سومین کنفرانس دوسالانه نفت، گاز و پتروشیمی گفت: در بخش دوم این پانل دکتر رحیم مسعودی استاد ایرانی شرکت نفت پتروناس مالزی آخرین یافته‌های فناوری درباره ازدیاد برداشت و افزایش عرضه ارزش اقتصادی میدان‌های نفت و گاز را تشریح کرد و دکتر بهمن توحیدی استاد دانشگاه هریوت وات انگلستان سخنرانی کلیدی را در مورد تشکیل هیدرات‌های گاز در چاه‌ها و خطوط انتقال نفت و گازی و روش‌های پیشگیری از این هیدرات‌ها و آخرین تکنولوژی‌های موجود برای مقابله با آن را ارائه کرد.

وی افزود: در ادامه دکتر علیرضا طباطبایی استاد دانشگاه صنعتی سهند، خلاصه مطالعات انجام شده روی میدان نفتی سروش و دکتر رسایی استاد دانشگاه تهران و مجری میدان نفتی آزادگان دستاوردهای انستیتو نفت دانشگاه تهران درباره این میدان را گزارش دادند.

آذین اضافه کرد: پس از آن دکتر مهدی اسکروچی استاد دانشگاه شیراز گزارش دستاوردهای مطالعات دانشگاه شیراز درباره توسعه فناوری در میدان نفتی منصوری و نماینده دانشگاه صنعت نفت دستاوردهای این دانشگاه را در زمینه مطالعات روی میدان نفتی گچساران تشریح کردند.

وی بیان کرد: پانل‌های موازی صبح امروز پانل صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی و پانل محیط زیست بود که در قالب آن استادان و متخصصان داخلی و خارجی به ارائه مقاله‌های خود پرداختند.

دبیر علمی سومین کنفرانس دوسالانه نفت، گاز و پتروشیمی افزود: بعد از ظهر امروز نیز سه پانل در باره صنایع پایین دستی و بالا دستی نفت، گاز  پتروشیمی و انرژی برگزار شد و مقاله‌های داخلی و خارجی از ساعت ۱۴ تا ۱۷ ارائه شد.

سومین دوره کنفرانس دوسالانه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی با ارائه مقاله‌هایی از ۱۵ کشور روز دوشنبه به میزبانی دانشگاه خلیج فارس در بوشهر گشایش یافت.

آذین اعلام کرد: فردا و پس فردا نیز ۶ کارگاه‌ها تخصصی برگزار می‌شود و عصر روز پنجشنبه  سومین کنفرانس دوسالانه نفت، گاز و پتروشیمی به میزبانی دانشگاه خلیج فارس پایان می‌یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر