يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امام جمعه برازجان بوشهر گفت: حضور باشکوه عزاداران حسینی از سراسر جهان دربرگزاری مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی عظمت و قدرت اسلام و شیعیان را به نمایش می گذارد.به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام حسن مصلح روز پنجشنبه درشورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان افزود: به برکت انقلاب اسلامی شاهد برپایی باشکوه آیین های مذهبی بوِیژه محرم و اربعین حسینی در کشور هستیم.وی با بیان اینکه طولانی شدن مجالس عزاداری باعث کاهش کیفیت برنامه ها می شود ادامه داد: استفاده نکردن از تصاویر اموات، ائمه و دوری از تجملات در آیین های مذهبی ودقت درانتخاب و صلاحیت مداحان زن و مرد در شهرستان ضروری است.
کد خبر: ۸۱۲۴
جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷

فکرشهر: امام جمعه برازجان بوشهر گفت: حضور باشکوه عزاداران حسینی از سراسر جهان دربرگزاری مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی عظمت و قدرت اسلام و شیعیان را به نمایش می گذارد.

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام حسن مصلح روز پنجشنبه درشورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان افزود: به برکت انقلاب اسلامی شاهد برپایی باشکوه آیین های مذهبی بوِیژه محرم و اربعین حسینی در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه طولانی شدن مجالس عزاداری باعث کاهش کیفیت برنامه ها می شود ادامه داد: استفاده نکردن از تصاویر اموات، ائمه و دوری از تجملات در آیین های مذهبی ودقت درانتخاب و صلاحیت مداحان زن و مرد در شهرستان ضروری است.

مصلح گفت: اختلاط مرد و زن در آیینهای عزاداری، رقابت منفی هیاتهای مذهبی، اختلاف بین هیاتها، توجه نکردن به ارزش های انقلاب از مهمترین عوامل و معضلات دوری هیات ها از اصول دینی، اسلامی و اخلاقی است.

وی بر برگزاری مراسم زیارت پیغمبر در 28 صفر همزمان با رحلت پیامبر گرامی اسلام تاکید کرد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشتستان گفت: اهمیت عزاداری ها و فلسفه قیام عاشورا نباید به حاشیه ها و رقابت های منفی و اختلاف بین هیاتها کشیده شود.

عادل دهدشتی افزود: شورای فرهنگ عمومی زمینه ای مناسب برای توسعه فرهنگ یک جامعه است.

وی اظهارکرد:همایش ملی پیاده روی اربعین نماد وحدت شیعیان و مسلمانان در جهان است.

دهدشتی گفت: با راه اندازی شوراهای حل اختلاف هیات های مذهبی در شهرستان دشتستان، این هیات ها می توانند اختلافات خو را در این شورا مطرح و حل کنند.

به نوشته ی ایرنا، در این نشست مقرر شد تجمع عزادارن حسینی به مناسبت اربعین حسینی صبح روز شنبه همزمان با اربعین حسینی در برازجان و همایش پیاده روی به مناسبت شهادت امام رضا(ع) در دهه آخر صفر از برازجان تا شاهزاده ابراهیم برگزار شود. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر