يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۲۶۱
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱

فکرشهر: مسوول آموزش فوریت‌های پزشکی و اورژانس ۱۱۵ شهرستان دشتستان گفت: مبتلایان به کرونا به دلیل احتمال اختلال حس بویایی بیشتر در معرض خطرات گازگرفتگی هستند.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان، هادی بخشی افزود: با توجه به اینکه یکی از عوارض بیماری کرونا اختلال در حس بویایی و یا از بین رفتن موقت حس بویایی است، بنابراین مبتلایان به بیماری کرونا که دچار این اختلال شده‌اند بیشتر از سایر مردم در معرض مخاطرات استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز خصوصاً عدم‌تشخیص نشت گاز به دلیل اختلال در حس بویایی در فصل سرما می‌شوند.

بخشی تصریح کرد: به این افراد توصیه می‌شود، قبل از استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز آن را تست کرده تا از کارکرد صحیح قطعات و اتصالات مطمئن شده و حتماً قبل از استفاده دودکش بخاری را چک و از پاک بودن مسیر خروجی گاز اطمینان حاصل کنند.

وی بیان کرد: شهروندان در فصول سرد سال که از وسایل گرمایشی استفاده می‌کنند، به دلیل تشابه علائم اولیه، مراقب باشند که گازگرفتگی را با سرماخوردگی اشتباه نگیرند چون که علائم مسمومیت با گاز کربن مشابه علائم سرماخوردگی و ابتلا به بیماری کووید ۱۹ است و افراد در ابتدا احساس تنگی نفس و آبریزش بینی می‌کنند.

بخشی تأکید کرد: خانوارها در این فصل باید توجه داشته باشند، در صورت نشت گاز و گازگرفتگی در منزل حتماً باید ابتدا شیر گاز را بسته تا از نشت بیشتر گاز جلوگیری کنند، سپس درب ورودی ساختمان و پنجره‌ها را باز کرده تا گاز از این مسیر خارج و تهویه هوا صورت پذیرد و از روشن کردن هرگونه وسایل الکتریکی به دلیل خطر انفجار جلوگیری کنند.

مسئول آموزش فوریت‌های پزشکی و اورژانس ۱۱۵ شهرستان دشتستان اظهار کرد: افراد در صورت داشتن علائم سرگیجه، تهوع، استفراغ، ضعف و بی‌حالی و عدم تعادل می‌توانند با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند و درخواست کمک کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر