شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۷۵۵
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸

فکرشهر: رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: در شرایط تحریمی برای تحقق رونق اقتصادی وضعیت صادرات این استان نیازمند تسهیل‎گری است.

به گزارش فکرشهر، خورشید گزدرازی روز شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اتکا دولت به صادرات غیرنفتی انتظار است با هماهنگی همه رکن‏‌های نظام صادرکنندگان مورد توجه جدی قرار گیرند و زمینه برای افزایش صادرات فراهم شود.

وی بیان کرد: در حوزه صادرات بسیاری از مشکلات، داخلی و به نوعی خود تحریمی است که برای برطرف کردن آنها باید اهتمام جدی صورت گیرد.

گزدرازی ادامه داد: در این زمینه برای نمونه می‎توان به تعدد بخشنامه‎ها، عملکرد سلیقه‎ای نسبت به بخشنامه‎ها و دستورالعمل‌ها در لایه پایین دولت اشاره کرد.

وی تاکید کرد: در بحث توسعه صادرات یکی از اساسی‎ترین کارها ایجاد زیرساخت برای کاهش هزینه‌‏ها و تسهیل‎سازی برای مراود‎ه‌های بانکی با کشور هدف صادرات است.

گزدرازی اظهار داشت: فعال کردن رایزن اقتصادی در کشورهای هدف صادراتی، حمایت دولتی از صادرکنندگان در بازارهای هدف و کنترل وضعیت کمی و کیفی محموله‏‌های صادراتی از جمله عوامل موثر بر بهبود روند صادرات استان بوشهر است.

وی گفت: در این بین استان بوشهر در عرصه صادرات جایگاه بسیار خاصی داشته و به تنهایی صادرات آن از کشورهای مختلف همسایه بیشتر است که چنین ظرفیتی می‎طلبد نگاه ویژه‎ای به آن معطوف شود.

در ۹ ماه امسال ۴.۳ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از این استان انجام شد.

محصولات پتروشیمی، معدنی، کشاورزی و کالاهای صنعتی عمده کالاهای صادراتی استان بوشهر  است.

صادرات استان بوشهر در این مدت بدون احتساب میعانات گازی از نظر وزنی افزایش ۲ درصدی را تجربه کرد اما از نظر ارزش با توجه به اصلاح قیمت پایه کالاهای صادراتی با کاهش مواجه است.

پروپان، بوتان، متانول، گوگرد، کلینکر، سیمان، استایرن و محصولات کشاوزی شامل گوجه فرنگی و خرما عمده محصولات صادراتی استان بوشهر در ۹ ماه نخست سال جاری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر