سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۴۵۶
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۸

فکرشهر: براساس انعقاد تفاهم‌نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی فاز دوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، دبیر طرح توسعه مشاغل خانگی در استان بوشهر روز پنجشنبه در این آئین گفت: از مجموع ۵۴هزار و ۳۰۰فرصت شغلی خانگی در سالجاری در سطح ملی یکهزارو ۵۰۰ شغل مربوط به استان بوشهر است.

سیده الهام مختاری افزود: مراحل مربوط به فاز نخست طرح توسعه مشاغل خانگی در چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر اجرا و تاکنون در شهرستان‌های دیّر ۷۰، کنگان ۹۳، عسلویه ۸۲ و جم ۱۵۹ نفر متقاضی طرح هستند. 

وی اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در هر شهرستان از طریق انعقاد تفاهم‌نامه با پیشران‌ها و پشتیبان‌ها با جهاد دانشگاهی در هر شهرستان وارد مرحله آموزش، توانمندسازی و مشاوره می‌شود.

این کارشناس بیان کرد: قرار است با همکاری پیشران‌ها کار بر اساس فرمت‌ها، اصلاح، ویرایش اطلاعات و پروفایل سامانه‌ای، مشاوره تخصصی شغلی و استعدادسنجی برای تک تک متقاضیان انجام شود و با توجه به شرایط کرونایی و ابعاد زمانی پیش بینی‌های لازم صورت بگیرد.

دبیر طرح توسعه مشاغل خانگی در استان بوشهر تاکید کرد: موضوع اصلی این است که بیشتر جامعه هدف این طرح زنان خانه‌داری هستند که کارهای مشاوره تخصصی، ایجاد انگیزه و مشاوره شغلی برای ایجاد یک شغل پایدار را در این مرحله خواهیم داشت.

مختاری ادامه داد: زنان در طرح توسعه مشاغل خانگی از فواید این طرح بهره‌مند شده و می‌توانند با خوداشتغالی و اشتغال‌زایی به درآمد رسیده و خودکفا شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر