سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۸۲۹۰۲
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۳

فکرشهر: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: اشکالات فنی ناشی از نوسان برق باعث مشعل سوزی یا فلرینگ و ایجاد آلودگی شدید هوا در عسلویه شد.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، فرهاد قلی نژاد با اشاره به آلودگی ناشی از فلرینگ در منطقه عسلویه بیان کرد: به دلیل مشکل فنی که در ظاهر به علت نوسان و قطع برق اتفاق افتاد، یکی از پالایشگاه‌های عسلویه خاموش و اشکالات فنی موجب مشعل سوزی یا فلرینگ با بار آلودگی فراوان و ایجاد آلودگی شدید هوا در عسلویه شد که با تلاش پالایشگاه یاد شده مشکل حل و فعالیت پالایشگاه عادی شد.

وی تاکید کرد: باید پالایشگاه‌های منطقه تدابیر فنی لازم را برای پیشگیری از وقوع این‌گونه حوادث و اشکالات فنی به کار گیرند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر عنوان کرد: در صورت هر گونه کوتاهی از سوی پالایشگاه‌ها، اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر موضوع را طبق قوانین و مقررات پیگیری خواهد کرد، زیرا ایجاد آلودگی هوا طبق قانون هوای پاک غیر قانونی و جرم است.

وی یادآور شد: وفق مصوبه هیات دولت، وزارت نفت مکلف به ساماندهی مشعل‌ها (فلر‌ها) در منطقه ویژه اقتصادی پارس است که سازمان حفاظت محیط زیست بر این موضوع نظارت خواهد کرد.

مشعل‌سوزی یکی از مشکلات دیرینه صنایع گاز و پتروشیمی عسلویه و کنگان است و در همین زمینه با پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست کارگروه ملی کاهش آلودگی‌های زیست محیطی عسلویه و کنگان با تصویب هیات دولت تشکیل شده و طرح کاهش آلودگی‌های محیط زیست منطقه در آبان ۹۹ به تصویب رسیده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر