شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر گفت: فلرهای نفت و گاز به جای سوختن مجددا به زمین تزریق شوند.به گزارش فکرشهر، رضا آذین صبح پنجشنبه در سومین همایش علمی محیط زیست و پژوهش در بوشهر اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی است و با توجه به اینکه آلودگی‌های زیست‌محیطی می‌تواند برای همه خطر‌آفرین باشد، باید تلاش کنیم که محیط زیست سالمی داشته باشیم.
کد خبر: ۸۲۹۹
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۹

فکرشهر: رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر گفت: فلرهای نفت و گاز به جای سوختن مجددا به زمین تزریق شوند.

به گزارش فکرشهر، رضا آذین صبح پنجشنبه در سومین همایش علمی محیط زیست و پژوهش در بوشهر اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی است و با توجه به اینکه آلودگی‌های زیست‌محیطی می‌تواند برای همه خطر‌آفرین باشد، باید تلاش کنیم که محیط زیست سالمی داشته باشیم.

وی سوخت‌های فسیلی را به عنوان یکی از موضوعات بسیار مهم در زمینه محیط زیست عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: بالا آمدن آب دریا یکی از خطرات مهم برای همه کشورها است و نیاز است بیشتر از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر تاکید کرد: حجم بالایی گاز در عسلویه در فلرها می‌سوزد که این‌ها به عنوان با ارزش‌ترین هیدروکربن‌ها سرمایه ملی هستند و سوختن آنها آلودگی‌هایی را نیز ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها نسبت به حذف فلرهای پالایشگاه‌ها اقدام کرده‌اند، اذعان داشت: یکی از روش های مناسب برای حفظ این گازها، تزریق مجدد به میادین داخلی است.

آذین با تاکید بر لزوم ایجاد دپارتمان فلر در وزارت نفت، تصریح کرد: حذف این فلرها و تزریق آن به زمین باعث می‌شود تا علاوه بر کاهش آلایندگی‌ها، این منابع برای آیندگان ذخیره شوند که این کار به تکنولوژی خاصی نیاز ندارد و نیازمند هزینه است.

وی خواستار تلاش جدی وزارت نفت برای حذف فلرها شد و با اشاره به اهمیت بالای حذف فلرها برای مردم استان بوشهر، افزود: فلرهای جزیره خارک در فاصله 55 کیلومتری شهر بوشهر نیز در زمان پائین‌بودن آب دریا قابل مشاهده است.

تشریح رابطه هنر و محیط زیست و نقش هنر در آموزش محیط زیست توسط حماسه حق پرست و حسام حق پرست از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

لازم به ذکر است که در پایان این آئین، سه نفر از پژوهشگران برتر محیط زیست استان بوشهر تجلیل شدند.

منبع:مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر