سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۹۹۸
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷

فکرشهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: همزمان با آغاز دهه فجر ۲۲ واحد تولیدی صنعتی با سرمایه‌گذاری یکهزار و ۴۵ میلیارد و ۶۹۸ میلیون ریال و اشتغال‌زایی ۲۱۲ نفر در این استان آماده بهره‌برداری شد.

به گزارش فکرشهر، سید حسین حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عمده این طرح‏‌ها  شامل واحدهای تولید ماسک سه لایه، کابل مخابراتی و مسی، لوله پلی اتیلن، آب سردکن، آب گرمکن و کولرگازی، رزین پلی استر، گرانول پی‌ وی‌ سی، شناور کامپوزیت، لوستر، تصفیه و بسته بندی آب آشامیدنی، محصولات بتنی، آرایشی بهداشتی، ظرف‌های آلومینیومی یکبار مصرف است.

وی بیان کرد: در ۱۰ ماه امسال ۱۸۳ جواز تاسیس صنعتی در استان بوشهر صادر شد که در مقایسه با سال گذشته از نظر تعداد ۴۱ درصد و از لحاظ سرمایه‌‎گذاری نیز ۱۱۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته‌است.

حسینی یادآور شد: میزان سرمایه‌گذاری پیش بینی شده در این مجوزهای تاسیس صادر شده یکهزار و ۹۰۰میلیارد تومان و اشتغال آنها نیز پنج هزار و ۱۷۵ نفر است که در این شاخص نیز رشد ۱۰۲ درصدی در مقایسه با سال گذشته پیش‌بینی شده‌است.

وی  در ارتباط با سرمایه‌‎گذاری محقق شده نیز اظهارداشت: در مدت یادشده ۴۶ پروانه بهره‌برداری در قالب طرح‌های توسعه‌ای و ایجادی صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: انتظار می رود در ۲ ماه پایانی سال نیز روند روبه رشد سال‌های قبل محقق شود.

حسینی ادامه داد: فعال سازی واحدهای معدنی به عنوان بخشی از اقتصاد کشور در دستور کار ویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان بوشهر است زیرا منبع درآمدی مناسب به شمار می‌رود.

وی گفت: در همین ارتباط با استفاده از ظرفیت قانونی و اعمال ماده ۲۰ و مزایده نسبت به فعال سازی واحدهای معدنی راکد اقدام می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه در سال جاری تاکنون ۱۲ واحد معدنی بوشهر احیا شده‌است  اظهار داشت: اکنون مرحله مزایده ۵۸ معدن راکد بوشهر در دست انجام است که با ورود سرمایه‌‎گذاران شمار دیگری از واحدهای معدنی استان فعال می‎‌شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر