يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۲۲۸
پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۹

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس باید قبل از سایر قوا در زمینه شفافیت پیش قدم شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم جمیری اظهار داشت: اعتقاد ما این است نه تنها مجلس بلکه همه دستگاه‌ها و متولیان امور و سیستم‌های اجرایی، تقنینی و قضائی مردم را امین خودشان بدانند و مباحث و مسائلشان را تا آنجایی که منافع ملی و امنیتی اجازه دهد با مردم در میان بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: ما اعتقادمان این است که این یک فرصت برای نظام است که مسئولین مبرا باشند از همه مسائلی که ممکن است آنها را از مسیر اصلی خدمت خارج کند. باید همه مسائل در پیشگاه ملت شفاف و روشن باشند تا آنجایی که منافع ملی آسیب نبیند

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح شفافیت آرا نمایندگان مدت‌ها پیش مطرح شده بود و برای در اولویت قرار گرفتن آن بنده و ۴۹ نفر دیگر از نمایندگان تقاضا کردیم که طرح با اولویت در مجلس پیگیری شود. تقاضای نمایندگان به رأی مجلس گذاشته شد و نمایندگان با اکثریت آرا با آن موافقت کردند.

وی بیان کرد: طبق آئین نامه طرح در اولویت قرار گرفت و صبح امروز کلیات طرح شفافیت آرا در صحن مجلس مطرح شد و متأسفانه کمتر از دو سوم نمایندگان حاضر در جلسه به طرح رأی مثبت دادند و با اختلاف ۳ رأی کلیات طرح در صحن مجلس رأی نیاورد.

جمیری اضافه کرد: اعتقاد من این است اکثریت مجلس با شفافیت آرا معتقد هستند چون از ۲۳۴ نفر حاضرین ۱۶۳ نفر رأی مثبت دادند، ولی ممکن است بعضی نمایندگان این طرح را کامل ندانسته‌اند و ضعف‌هایی در آن دیده‌اند و به آن رأی منفی داده‌اند. ۲۳۴ نفر حاضرین بودند ۱۵۳ نفر از جمله بنده رأی مثبت دادند.

وی ادامه داد: اگر روی طرح کار کارشناسی بیشتری شود و در کمیسیون همه مسائل و موارد مربوط به آن بررسی و چکش کاری شود، می‌توان طرح را تحت همین عنوان یا عنوان دیگری دوباره در مجلس مطرح کرد. شفافیت نیاز امروز ماست و مجلس باید قبل از سایر قوا در این زمینه پیش قدم شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر