دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۹۹۰
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مساجد استان بوشهر محل جذب و رشد شخصیت کودکان و نوجوانان باشند.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز سه‌شنبه در نشست شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر اظهار داشت: ما انقلاب را از مساجد آغاز کردیم اما متأسفانه با مساجد آن را ادامه ندادیم.

وی خاطرنشان کرد: مسجد یک کانون مقدس آسمانی است که خداوند آن را برای انسان‌ها عرضه کرده که در آن رشد معنوی کنند و آموزش‌های دینی را فرا گیرند و همچنین شرایط مختلف را در این مکان مقدس برسی کنند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه مساجد جایگاه اجتماع مسلمانان است، بیان کرد: از ابتدای اسلام تا کنون مساجد به عنوان جایگاهی ویژه در تصمیم گیری های مهم در شرایط حساس به حساب می آمده که با اجتماع مسلمانان در این مکان آسمانی جویای احوال یکدیگر شده و در صورت بروز مشکلات به یاری برادر مسلمان خود می‌شتابند.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران از درون مساجد شکل گرفت و در زمان دفاع مقدس مساجد پایگاهی برای اعزام نیروهای داوطلب به جبهه‌های حق علیه باطل بود و در شرایط کرونایی به وجود آمده هم دیدیم که مردم با جمع آوری کمک‌های مؤمنان در محور مساجد به یاری خانواده‌های آسیب دیده شتافتند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه مساجد محل جذب و رشد شخصیت کودکان و نوجوانان است، تصریح کرد: جوانان محور اصلی جامعه و آینده سازان این میهن می‌باشند و با توجه به وجود هجمه‌های بسیار به سمت این قشر باید توجه بیشتری به این عزیزان شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر ضرورت هدایت مساجد به سمت مسجد در تراز اسلامی شدن، تصریح کرد: اگر مساجد ما به سمت مسجد در تراز اسلام سوق داده شوند بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

آیت الله صفایی بوشهر تصریح کرد: شورای نظارت و هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر با تشکیل کارگروهی در راستای شناسایی منابع پشتیبانی از مساجد و همچنین تدوین سند مسجد تراز اسلامی و همچنین نقشه راه رسیدن به مسجد تراز اسلامی اهتمام ویژه ورزند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: یکی از مؤلفه‌های مهم که در مساجد باید به آنها توجه شود آئین‌های سنتی در اجرای مراسم مذهبی است و مدیریت مساجد باید مردم محور باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر