دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۴۲۶۲
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۵

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با توجه به کاهش بارش‌ها درسال جاری، انجام اقدام‌های پیشگیری از بروز هرگونه تنش آبی در تابستان آینده از اولویت‌های این استان به شمار می‌رود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست شورای آب استان بوشهر افزود: در این ارتباط یکی از پروژه‌های مهم این استان، احداث مخازن در نقاط مختلف است که تعیین تکلیف وضعیت اجرای این پروژه‌ها از سوی شرکت آب و فاضلاب و مدیران مسئول ضروری است و نباید اجازه داد پروژه‌های مخازن آب معطل بمانند.

وی بیان کرد: با توجه به کمبود بارش باران در استان بوشهر، باید ساز و کاری فراهم شود که تا قبل از شروع فصل گرما، مشکلی برای تامین آب در تابستان نداشته باشیم.

گراوند تاکید کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت‌های موجود تاکنون اجازه نداده‌ایم این استان با بحران آب روبرو شود در همین ارتباط همه تلاش ما این است که مردم در تابستان آینده با مشکلات تامین آب مواجه نشوند.

استاندار بوشهر یادآور شد: شایسته نیست مردم در پایتخت انرژی کشور با مشکل کمبود آب دست و پنجه نرم کنند، برهمین اساس تامین آب مورد نیاز مردم این استان تکلیف مدیران است و باید نهایت همت خود را برای این مهم بکار گیرند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: فاز نخست پروژه‌های آب شیرین‌کن بوشهر و سیراف ـ جم و روستاهای مختلف قبل از تابستان سال آینده وارد مدار تولید می‌شود که تحقق این پروژه‌ها نقشی مهم در جبران کمبود آب آشامیدنی استان بوشهر دارد.

عبدالحمید حمزه‌پور درباره کلرزنی آب در استان بوشهر اظهارداشت: در این ارتباط بیش از پنج میلیارد تومان تجهیزات و تاسیسات کلرزنی در مناطق روستایی که در گذشته از این امکانات بی بهره بودند نصب و راه‌اندازی شده و اکنون آب بهداشتی در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به پروژه آب‌شیرین­ کن ۶هزار و ۵۰۰ مترمکعبی وحدتیه - دالکی اضافه کرد: در این ارتباط ۱.۶ میلیارد تومان به عنوان پیش خرید آب تولیدی، به پیمانکار این پروژه پرداخت شد و در این ارتباط بزودی تسهیلات بانکی به پیمانکار این پروژه پرداخت می‌شود.

حمزه پور اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده  مشکل تامین سیمان این پروژه برطرف شده‌است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: اسناد مناقصه اجرای پروژه آب‌شیرین‌کن ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعبی تنگستان تدوین و به شرکت مهندسی آب و فاضلاب ارسال شده و بزودی پیمانکار آن انتخاب می‌شود.

وی ادامه داد:  از ۴۵۰ کیلومتر شبکه آبرسانی استان بوشهر بخش عمده‌ای از آن نیاز به اصلاح دارد که با تخصیص اعتبار لازم امسال تاکنون ۱۱۰ کیلومتر از شبکه‌های فرسوده آب در شهرها و روستاهای  این استان نوسازی و توسعه یافته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر