شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: به منظور تولید محصولات کشاورزی سالم و بدوراز آلایندگی های مختلف طرح شناسنامه دار کردن محصولات کشاورزی در کشور در دستور کار است.به گزارش فکرشهر، محمدعلی باغستانی روز چهارشنبه در بازدید از مزارع گوجه فرنگی شهرستان دشتستان استان بوشهر افزود: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری و دولت تولید محصول سالم و ارتقای کیفیت سلامت محصول کشاورزی از نظر آلاینده ها است.وی اضافه کرد: دراین ارتباط طبق طرحی که با همکاری وزارتخانه های جهاد کشاورزی و بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی تدوین شده است، محصولات کشاورزی شناسنامه دار می شوند.
کد خبر: ۸۴۳۵
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۳

فکرشهر: رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: به منظور تولید محصولات کشاورزی سالم و بدوراز آلایندگی های مختلف طرح شناسنامه دار کردن محصولات کشاورزی در کشور در دستور کار است.

به گزارش فکرشهر، محمدعلی باغستانی روز چهارشنبه در بازدید از مزارع گوجه فرنگی شهرستان دشتستان استان بوشهر افزود: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری و دولت تولید محصول سالم و ارتقای کیفیت سلامت محصول کشاورزی از نظر آلاینده ها است.

وی اضافه کرد: دراین ارتباط طبق طرحی که با همکاری وزارتخانه های جهاد کشاورزی و بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی تدوین شده است، محصولات کشاورزی شناسنامه دار می شوند.

باغستانی بیان کرد: در این طرح محصولات از لحظه کشت تا سرسفره مردم نظارت و تست می شود و اگر محصولی مشکل سلامت داشته باشد مشخصات آن و تولیدکننده اش در دسترس باشد و از ورود این محصول به چرخه مصرف جلوگیری شود.

وی اظهارداشت: کشاورزان حساسیت ویژه در زمینه مصرف سموم داشته باشند و توصیه های کارشناسان را جدی بگیرند. 

باغستانی یکی از اهداف سفر امروز خود به استان بوشهر و شهرستان دشتستان را بازدید از روند تولید صیفی جات و مزارع کشاورزی بویژه گوجه فرنگی و بررسی آفات و آلودگی این محصول به مصرف هورمون اتفون ( هورمون قرمز کننده گوجه فرنگی) عنوان کرد و افزود: موردی از مصرف این هورمون در تولیدات شهرستان دشتستان مشاهده نشد.

شهرستان دشتستان با مرکزیت شهر برازجان قطب تولید سبزی و صیفی استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر