يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از اجرای 20 ویژه‌برنامه هفته وقف در دشتستان خبر داد.به گزارش فکرشهر، سید مهدی حسینی شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح آب انبار امامزاده محمدفیروز دشتستان اظهار داشت: وقف، سنت حسنه و ارزشی ماندگار است، ارزشی به بلندای تاریخ و فراتر از زمان و عمل صالحی است که می‌تواند کارهای نیک و صالح دیگر را مدیریت و اداره کند.
کد خبر: ۸۴۸۲
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶

فکرشهر: معاون مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از اجرای 20 ویژه‌برنامه هفته وقف در دشتستان خبر داد.

به گزارش فکرشهر، سید مهدی حسینی شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح آب انبار امامزاده محمدفیروز دشتستان اظهار داشت: وقف، سنت حسنه و ارزشی ماندگار است، ارزشی به بلندای تاریخ و فراتر از زمان و عمل صالحی است که می‌تواند کارهای نیک و صالح دیگر را مدیریت و اداره کند.

وی افزود: موقوفات به هر نیت و انگیزه‌ای که وقف شده باشند، حاکی از ارزشی هستند که واقف، دغدغه انجام و احیای آن را داشته است، سنگ نشانه‌ای بوده که یک ارزش در گذر زمان به فراموشی سپرده نشود و راهی برای امتداد یک سیره، منش، روش و فرهنگ است.

معاون مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر خاطرنشان کرد: وقف تجلی عشق انسان به خدا و خلق خداست از این رو واقفین و موقوفات باید گرامی داشته شوند، با قداست به آنها نگاه شود و عزیز و ارجمند شمرده شوند.

حسینی به اهمیت افتتاح آب‌انبار در این امامزاده اشاره و تصریح کرد: با همکاری خیران این آب‌انبار برای تامین آب آشامیدنی امامزاده احداث شده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، اعتبار تقریبی ساخت این آب انبار بیش از 700 میلیون ریال است.

حسینی از اجرای 20 ویژه‌برنامه هفته وقف در دشتستان خبر داد و اظهار داشت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و افتتاح چند پروژه از جمله این برنامه‌هاست.

این مسئول یادآور شد: وقف در حوزه‌های قرآنی، ازدواج، حمایت از بیماران و ترویج فرهنگ و معارف اسلام از زمینه‌های وقف مورد نیاز استان است.

حسینی افزود: همایش ''یاوران وقف'' هفته جاری در دشتستان برگزار می‌شود.

منبع:فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر