يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۵۳۸۴
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸

فکرشهر: رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: تا پایان روز چهارم ثبت نام ۲۰۸ نفر بعنوان داوطلبان حضور در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر این استان نام نویسی کردند.

به گزارش فکرشهر، محمد تقی ایرانی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از مجموع افراد نام نویسی کرده برای شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهرهای استان بوشهر  ۱۸ نفر  از داوطلبان را بانوان و ۱۹۰ نفر را مردان تشکیل می‌دهند.

وی یادآورشد: از مجموع ثبت نام شدگان روز چهارم شهرستان بوشهر ۵۲ نفر شامل ۳۱ نفر در بوشهر، ۱۶ نفر عالی شهر، یک نفرچغادک و چهار نفر جزیره خارک برای شورای شهر ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: همچنین ۳۶ نفر در شهرستان دشتستان شامل (برازجان ۱۳، آبپخش سه، وحدتیه چهار، تنگ ارم پنج ، شبانکاره سه، کلمه چهار، سعد آباد یک، دالکی ۲ و بوشکان یک نفر)، شهرستان گناوه ۲۰نفر شامل (بندر گناوه ۱۸ و بندر ریگ ۲ نفر)، شهرستان کنگان ۳۲ نفر شامل (کنگان ۱۳، سیراف پنج و بنک ۱۴ نفر ) ثبت نام کرده اند.

ایرانی اضافه کرد: در شهرستان دیلم ۱۰ نفر شامل (بندر دیلم ۸  و شهر امام حسن ۲ نفر)، شهرستان جم ۱۳ نفر شامل ( شهر جم هشت، ریز چهار و انارستان یک نفر)،شهرستان عسلویه ۹ نفر (شهر عسلویه چهار، نخل تقی یک، چاه مبارک سه و بیدخون یک نفر)، شهرستان دیر ۱۸ نفر شامل (بندر دیر هفت، آبدان پنج، دوراهک ۲ ، بردخون سه و بردستان یک نفر)، شهرستان دشتی ۱۳ نفر ( شهر خورموج ۱۱، شنبه یک و کاکی یک نفر) و شهرستان تنگستان ۵ نفر( اهرم ۲، دلوار ۲ و کاکی یک نفر) دیگر داوطلبان ثبت نام شده روز چهارم شوراهای اسلامی شهرهای استان بوشهر هستند.

وی یادآور شد: داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرهای استان بوشهر برای ۲۱۰ کرسی شامل ۳۶ شورا  با پنج کرسی، سه شورا با  هفت کرسی و مرکز استان با  ۹ کرسی در ۴۰ شهر استان بوشهر باهم رقابت می‌کنند. 

ایرانی اضافه کرد: داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای این استان  ثبت نام  را به روزهای پایانی موکول نکنند.

معاون استاندار بوشهر گفت: نام‌نویسی افراد به صورت غیرحضوری، الکترونیکی و حضوری انجام می‌شود و داوطلبان می‌توانند با استفاده از روش‌های تعیین شده شامل اپلیکشن موبایل، نسخه دسک‌تاپ کامپیوتر، دفاتر پیشخوان و یا مراجعه حضوری در فرمانداری‌ها ثبت نام خود را قطعی کنند.

وی بیان کرد: هرچند توصیه ما مبنی بر حضور تدریجی افراد برای ثبت نام بوده است اما این رویه و روشی که افراد علاقمند هستند ثبت نام خود را به روزهای آخر واگذار کنند همچنان وجود دارد و انتظار می‌رود حضور افراد در روزهای باقیمانده از فرصت ثبت نام بیشتر و پررنگ تر شود.

ایرانی تاکید کرد: داوطلبان حضور در انتخابات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر تنها تا ساعت ۱۸ روز ۲۶ اسفند ماه فرصت قطعی کردن ثبت نام خود را دارند و پس از زمان تعیین شده سامانه به صورت خودکار بسته و امکان نام نویسی وجود نخواهد داشت.

به گفته ایرانی، با وجود طراحی سامانه‌های مختلف برای ثبت نام اما ۷۳ درصد از افراد در استان بوشهر به صورت سنتی یا همان شیوه حضوری، ۱۱ درصد از طریق موبایل، ۱۲ درصد کامیپوترهای شخصی و چهار درصد از طریق پیشخوان دولت اقدام کرده اند.

وی ادامه داد: با توجه به سیستم سامانه‌ای و فضای تکنولوژی که از سوی ستاد انتخابات کشور طراحی شده است انتظار می‌رود در این روزهای کرونایی افراد در راستای حفظ سلامت خود و اطرافیانشان از فضای فراهم شده استفاده کنند.

معاون استانداری بوشهر گفت: شعبه‌های رای گیری انتخابات شوراهای شهر و روستا از ۸۳۶ شعبه در سال ۹۶ در این دوره با ۱۰.۲۱ درصد افزایش به ۸۴۲ شعبه و شمار صندوق‌های رای گیری برای انتخابات ریاست جمهوری نیز از ۹۶۱ شعبه با ۱۶.۰۶ درصد به ۹۲۸ صندوق افزایش یافته است.

وی ادامه داد: مردم استان بوشهر  در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا برای ۴۳۷ شورای شهری و روستایی یکهزار و ۴۹۳ عضو انتخاب می کنند که از این شمار ۲۱۰ عضو در قالب ۴۰ شورای شهر و یکهزار و ۲۸۳ عضو در قالب ۳۹۷ شورای روستایی انتخاب می‌شوند.

ایرانی بیان کرد: دشتستان با ۱۰۶ شورا و ۳۶۸ عضو بیشترین تعداد شوراهای شهر و روستا و کنگان با ۱۲ شورا و ۴۸ نفر عضو کمترین شمار شوراها را در استان بوشهر دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهربا تاکید براینکه حضور مردم در حاکمیت نظام جمهوری اسلامی از طریق رای امکان پذیر است، گفت: انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ انتخاباتی مهم، تاثیرگذار و تعیین کننده برای ملت ایران است.

وی ادامه داد: این رای هم هدیه و هم وظیفه ای است که ما بتوانیم ارکان جمهوری اسلامی را براساس مردم سالاری دینی شکل بدهیم و مردم در شکل دهی این نظام برآمده از خودشان تعیین کننده و تاثیر گذار هستند.

به گفته ایرانی، هرچند براساس قانون اساسی مسئول و مجری امر انتخابات ستاد انتخابات وزارت کشور، استانداری‌ها و بخشداری‌ها هستند ولی در اصل مردم انتخابات را برگزار می کنند.

وی  در خصوص هیات‌های اجرایی گفت: انتخاب هیات‌های اجرایی از سوی فرمانداران و بخشداران از روز ۱۹ اسفند آغاز و تا پایان روز ۲۳ ادامه داشت که باید به هیات‌های نظارت شهرستان معرفی شوند.

وی ادامه داد: هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شوند که این کار در استان انجام شده است.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر