شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۵۵۷۸
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱

فکرشهر: مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوشهرگفت: با توجه به تشدید شیوع ویروس کرونا و احتمال فراگیر شدن موج چهارم کرونا در استان و کشور، فعالیت و اسکان در واحد‌های اقامتی بدون مجوز ممنوع است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، محمدحسین ارسطوزاده بیان کرد: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان کرونا در کشور و شیوع نوع جدید این ویروس، محدودیت‌هایی برای سفر در ایام نوروز پیش‌بینی شده است و سفر به استان بوشهر فقط بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا و دستورالعمل‌های ابلاغ شده از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام می‌شود.
 
وی افزود: ما از آغاز بیماری کرونا در پی یک راهکار مناسب برای رونق گردشگری بودیم که با رویکرد سفر‌های مسولانه و هوشمند این زمینه فراهم شد و در حال حاضر نظارت‌های ما بر تاسیسات گردشگری استان به‌صورت ۲۴ ساعته است تا بتوانیم یک فضای ایمن و بهداشتی را برای هموطنانمان در واحد‌های اقامتی فراهم کنیم.
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر تاکید کرد: مردم برای اسکان فقط در اماکن و اقامتگاه‌های دارای مجوز و تحت نظر این اداره کل اقدام کنند، چرا که با پایش ما در این رابطه مطلوب و تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در این اماکن رعایت شده است.
 
وی عنوان کرد: هیچ گونه امکانات رفاهی در سواحل، پارک‌ها و مدارس برای گردشگران برنامه ریزی نشده و استان بوشهر آمادگی ارائه خدمات اینچنینی در نوروز ۱۴۰۰ را ندارد.
 
ارسطوزاده بیان کرد: ما برای سلامتی فرد فرد مردم با اشخاصی که خارج از چهارچوب قانون به پذیرش و اسکان مسافر در اقامتگاه‌های بدون مجوز اقدام می‌کنند برابر قانون برخورد خواهیم کرد.
 
وی نقش مردم در زمینه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را پر رنگ دانست و گفت: هر کدام از شهروندان به‌عنوان همیار ما می‌توانند با کسب اطلاع از موارد اسکان غیر قانونی، با شماره‌های ۱۹۷و ۱۱۰ تماس بگیرند و یا اینکه گزارش خود را با پیامک به شماره ۰۹۹۰۲۰۹۴۵۹۹ ارسال کنند.
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر اطمینان داد که گزارش‌های مردمی برای برخورد قاطع با متخلفان به طور مستقیم به دست اداره نظارت بر اماکن عمومی خواهد رسید و در سریع‌ترین زمان پیگیری می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر