يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
کد خبر: ۸۵۷۷۵
دوشنبه ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰

فکرشهر: معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: از ۲۹ اسفند پارسال تا پایان یکم فروردین ۶۲۰ گردشگر و مسافر از واحدهای اقامتی مجاز این استان استفاده کرده‌اند.

به‌ گزارش فکرشهر و به نقل از صداوسیما، سکینه سالاری گفت: مراکز اقامتی مجاز این ظرفیت را دارند تا در قالب «شیوه نامه‌های سفر ایمن و هوشمند» پذیرای تورهای برنامه‌ریزی‌شده باشند.

او با اشاره به جلوگیری از فعالیت تورهای بدون کد اضافه کرد: تنها تورهایی می‌توانند در قالب سفرهای ایمن و مسئولانه فعالیت کنند که پیشتر در سامانه ثبت‌نام کرده و قابلیت کنترل و شرایط ارزیابی را داشته باشند.

سالاری ادامه داد: همه می‌دانیم که شرایط کنونی مناسب سفر نیست ولی همه تلاش ما این است تا بتوانیم در این روزها، زمینه سفر ایمن و مسئولانه را برای استفاده علاقمندان و گردشگران فراهم کنیم.

او گفت: با همین هدف ۱۶ تیم نظارتی بر واحدهای اقامتی استان بوشهر در زمینه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و انجام دستورالعمل‌های سفر ایمن و مسئولانه نظارت می‌کنند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر افزود: هم‌چنین فرم‌های خوداظهاری از طرف کارشناسان حوزه گردشگری تهیه شده که در اختیار مراکز اقامتی قرار گرفته است و با ارائه آن به مسافران و گردشگران، کارشناسان تیم‌های نظارت به‌طور مستقیم با چگونگی عملکرد این واحدها آشنا شده و فعالیت آنان را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

سالاری تأکید کرد: با توجه به شرایط سفر به استان بوشهر، فقط از طریق تورهای دارای کد با استفاده از وسیله نقلیه عمومی و اسکان در واحدهای اقامتی دارای مجوز امکان‌پذیر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر