شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۸۶۲۵۱
جمعه ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۴

فکرشهر: کارشناس سازمان هواشناسی: امروز در بیشتر نقاط کشور غیر از نواحی جنوبی بارش پراکنده داریم.

به گزارش فکرشهر، امیر سرکرده در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: استان‌هایی که بارش ندارند استان‌های هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، جنوب هرمزگان و جنوب استان فارس هستند.

وی گفت: استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و نواحی شمالی و شرقی خوزستان بارش بیشتری نسبت به استان‌های دیگر خواهند داشت، اما بارش‌ها عمدتا پراکنده و موقتی است.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: امروز و فردا وزش باد را در نواحی غربی و مرکزی کشور داریم و برای پس فردا نیز وزش باد بیشتر در نواحی شرقی کشور است که در بیشتر نقاط باعث تولید گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

وی افزود: پیش بینی می‌کنیم در نواحی شمالی کشور برای امروز افزایش دما را داشته باشیم و فردا نیز برای نواحی شمال شرق افزایش دما پیش رو داریم و از روز شنبه برای نواحی مرکزی و نواحی شمالی کشور ۱۰ درجه کاهش دما اتفاق می‌افتد و همین کاهش دما در شرق کشور اتفاق خواهد افتاد.

سرکرده گفت: برای روز شنبه با شمالی شدن جریانات هوا در دریای خزر بارش داریم و بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر از جمله گیلان، مازندران و گلستان نسبتا خوب است و در خراسان رضوی نیز بارش خواهیم داشت.

وی ادامه داد: آب‌های جنوبی مواج است و ارتفاع موج به دو متر نیز می‌رسد. امروز دمای تهران به ۲۲ درجه می‌رسد و بعد از ظهر در نواحی شمالی تهران بارش‌های پراکنده دور از انتظار نیست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر