شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تهذیب، معماری حوزه های علیمه است و توجه به این امر باید اساس کار این مراکز باشد.به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه در گردهمایی دو روزه معاونان تهذیب حوزه های علمیه سراسر کشور در بوشهر افزود: اساس کار حوزه های علمیه تهذیب است و اگر به این امر توجه نشود همه علوم به ابتذال کشیده می شود.وی اضافه کرد: اگر در حوزه های علمیه طلبه هایی مهذب تربیت نشوند همان علوم آنان را دچار دنیا، قدرت، شهوت و ثروت می کند و دیگر آزاد نیست و به انحراف کشیده می شود.
کد خبر: ۸۶۳۸
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تهذیب، معماری حوزه های علیمه است و توجه به این امر باید اساس کار این مراکز باشد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه در گردهمایی دو روزه معاونان تهذیب حوزه های علمیه سراسر کشور در بوشهر افزود: اساس کار حوزه های علمیه تهذیب است و اگر به این امر توجه نشود همه علوم به ابتذال کشیده می شود.

وی اضافه کرد: اگر در حوزه های علمیه طلبه هایی مهذب تربیت نشوند همان علوم آنان را دچار دنیا، قدرت، شهوت و ثروت می کند و دیگر آزاد نیست و به انحراف کشیده می شود.

صفایی بوشهری با بیان اینکه آزادی از قید امور دنیایی مقدمه کمال است، اظهارکرد: اگر نتوانیم حوزه های علمیه را مهذب کنیم به یقین حوزه و روحانیت نابود می شود.

وی ادامه داد: موفقیت های حوزه های علمیه دراسلام به خاطر تلاشهای علمی مهذبانه علمای آنها بوده و سقوط برخی حوزه های علمیه نیز به دلیل نبودن تهذیب است.

صفایی بوشهری گفت: لازم ترین علم، علم تهذیب و اخلاق برای طلبه ها است و این مساله باید به عنوان یک اصل پذیرفته شود که خیلی ها این را باور ندارند و به این اصل مهم بی توجهی می کنند.

امام جمعه بوشهر افزود: امروز در جامعه روحانیون مهذب موفق هستند نه روحانیونی که تنها عالم باشند برهمین اساس اگر به دنبال نظام شیعی خوب هستیم باید عالمانی مهذب داشته باشیم.

صفایی بوشهری بیان کرد: روحانیت نقش حیات برای زندگی بشری را دارد که انسان را از دنیای انحطاط و ابتذال به ساحل نجات می رساند.

وی تاکید کرد: طراحی، مدیریت علمی و تمام کار حوزه باید مترتب به امور تهذیب باشد اما اگر امر تهذیب و اخلاق در سایر امور دیگر قرار گیرد به یقین آن علم نیز به ابتذال می رود.

صفایی بوشهری گفت: هر روحانی مهذب خود یک لشکر الهی است و هر روحانی غیر مهذب نیز لشکری از شیطان است.

وی یادآور شد: اساس کار حوزه های علمیه در بوشهر براساس سند چشم انداز 1404 احداث 24مدرسه علمیه برادران و خواهران، جامعه المصطفی و تاسیس اردوگاه حوزوی بزرگ جنوب ایران و تربیت سالانه 500 عالم دینی مهذب برای نظام اسلامی است که تاکنون 85درصد این برنامه در استان عملیاتی شده است.

صفایی بوشهری بیان کرد: هم اکنون فضای حوزه های علمیه در استان بوشهر به 92 هزار مترمربع رسیده و طبق برنامه باید به 211هزار متر برسد و پذیرش طلبه امروز به پنج برابر رسیده است.

وی گفت: روحانیت خط مقدم دفاع مقدس فرهنگی هستند و ولایتمداری یکی از ویژگی های بارز روحانیت در استان بوشهراست.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: یکی از معضلات در حوزه های علمیه تمرکز روحانیت در مراکز اصلی است که برای اجرای جهاد فرهنگی در مقابله با تهاجم فرهنگی باید طرح هجرت جدی گرفته شود.

وی اظهار کرد: دراین ارتباط در استان بوشهر طرح رجعت نیز اجرا و زمینه برای بازگشت علمای بومی منطقه فراهم شده است و تاکنون بیش از 100 طلبه بوشهری برای انجام کارهای تبلیغی به این استان بازگشته اند. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر