دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: هزاران نفر از زائران مرقد حضرت امام حسن عسکری (ع) برای احیای مراسم سالگرد شهادت این امام همام وارد شهر سامراء شده‌اند و هزاران نفر نیز با پای پیاده در راه شهر مقدس سامراء هستند.به گزارش فکرشهر و به نقل از «ابنا»، اداره محلی این شهر یک اتاق عملیات برای تامین امنیت زائران و ارائه خدمات به آنها تشکیل داده است و علاوه بر این، نیروهای امنیتی نیز در طول جاده بغداد به سامراء و اغلب محله‌های مسکونی این شهر مستقرند.
کد خبر: ۸۶۵۳
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۴

فکرشهر: هزاران نفر از زائران مرقد حضرت امام حسن عسکری (ع) برای احیای مراسم سالگرد شهادت این امام همام وارد شهر سامراء شده‌اند و هزاران نفر نیز با پای پیاده در راه شهر مقدس سامراء هستند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از «ابنا»، اداره محلی این شهر یک اتاق عملیات برای تامین امنیت زائران و ارائه خدمات به آنها تشکیل داده است و علاوه بر این، نیروهای امنیتی نیز در طول جاده بغداد به سامراء و اغلب محله‌های مسکونی این شهر مستقرند.

شیعیان و عاشقان اهل‌ بیت (ع) در عراق که در ایام محرم‌الحرام و اربعین حسینی به زائران پیاده حرمین مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت عباس (ع) خدمت‌رسانی کردند در مسیر حرکت زائران پیاده حرم مطهر امام حسن عسکری نیز مستقر شده و از آنان پذیرایی می‌کنند.

خدمات‌رسانی عراقی‌ها به زائران امامان معصوم (ع) همه ساله با صحنه‌های عجیب و شگفت‌آوری همراه است که نمی‌توان تفسیر منطقی برای آن ارائه کرد. در بسیاری از این صحنه‌ها نشانه‌های فقر پیداست و آنان هرچه دارند در راه اهل‌بیت (ع) می‌دهند.

یک نمونه از این صحنه‌ها، تصاویر یک جوان عراقی در مسیر حرکت زائران به سامراء است که با وجود اینکه دست‌های وی قطع شده در خدمت‌رسانی به زائران امام یازدهم شیعیان تلاش می‌کند.

روزهای آغازین ماه ربیع‌الاول یادآور شهادت امام حسن عسکری (ع) یازدهمین پیشوای شیعیان جهان است؛ امام همامی که با فشار، آزار و اذیت شدید عباسیان کوشید تا ارتباط خود را با پیروان و شیعیان حفظ کند و جانشین به‌حق خود امام زمان (عج) را به مردم آن روزگار بشناساند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر