سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به افت سطح ایستابی در استان گفت: ۲۶ دشت استان ممنوعه و بحرانی و غیرقابل استفاده شده است...
کد خبر: ۸۷۵۹۱
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴

فکرشهر: مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به افت سطح ایستابی در استان گفت: ۲۶ دشت استان ممنوعه و بحرانی و غیرقابل استفاده شده است.

به گزارش فکرشهر، امید آزادی‌جو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در نیمه نخست سال آبی جاری شاهد کاهش ۳۸ درصدی بارش‌ها نسبت به بارش‌های سال قبل در این مدت هستیم.

وی میزان کاهش بارش‌های سال آبی جاری نسبت به بلند مدت را ۱۱ درصد عنوان کرد و ادامه داد: در مناطق شمالی استان میزان بارش‌ها حدود دو برابر مناطق جنوبی استان بوده است.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر بیان کرد: کاهش بارش‌ها تأثیر مستقیمی بر وضعیت دشت‌های استان داشته و باعث افت سطح ایستابی در دشت‌های استان شده است.

کاهش آورد رودخانه‌ها

وی با اشاره به اینکه بارش‌ها تأثیر مستقیم بر تغذیه آبخوان‌ها و دشت‌های استان دارد افزود: کاهش بارش‌ها باعث کاهش ذخایر آبی و افت سطح ایستابی می‌شود.

آزادی‌جو میزان کاهش آورد رودخانه‌های استان را نیز ۴۵ درصد ذکر کرد و ادامه داد: آبدهی رودخانه‌های استان از بارش‌های استان فارس تأثیر می‌گیرد که امسال کاهش جدی داشته است.

وی با اشاره به غیرقابل بهره‌برداری شدن دشت‌های استان بوشهر بیان کرد: این وضعیت سبب شده است تا ۲۶ دشت استان بوشهر در شرایط بحرانی، ممنوعه و غیر قابل بهره‌برداری قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر