يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۷۶۲۳
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۷

فکرشهر: مسئول آزمایشگاه های شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: از ابتدای آغاز به کار آزمایشگاه ویژه کرونا در دشتستان از مردادماه سال گذشته تاکنون ۹ هزار تست کووید ۱۹ در این آزمایشگاه انجام شده است.

به گزارش فکرشهر، امین رضا جهانبخش روز شنبه  در گفت و گو با ایرنا افزود: مرکز تشخیص مولکولی شهید غلامرضا فخری «شهید مدافع سلامت» برازجان که با همت خیرین و تلاش بهداشت و درمان شهرستان راه اندازی شده دومین آزمایشگاه مجهز و فعال در استان بوشهر برای انجام تست بیماری کووید ۱۹ است .

وی یادآورشد: دراین  مرکز  نمونه های دریافتی از شهرهای گناوه ،دیلم و برازجان مورد آزمایشگاه تشخیص مولکولی بیماری کرونا انجام می شود .

جهانبخش افزود: تست ها از مراکز ۱۶ ساعته ، بیمارستان ها و مراکز تست گیری به این مرکز ارسال می شود و در مدت ۲۴ ساعت نتیجه این آزمایشها به مراکز اعلام و ارسال می شود.

مسئول آزمایشگاه های شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: این آزمایشگاه با همت خیرین و شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان  با اعتبار سه میلیارد تومان با امکانات و تجهیزات به روز مجهز و راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: پیش از این نمونه ها با یک روند طولانی چند روزه به سایر نقاط کشور ارسال می شد.

 مسئول آزمایشگاه های شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان تصریح کرد: سرعت بیماریابی و سرعت بخشی  در روند درمان و جلوگیری از شیوع و تکثیر بیشتر در جامعه برای سه شهرستان دشتستان ، گناوه و دیلم نتیجه مثبت این مرکز است.

جهانبخش گفت: روزانه ۱۰۰ نمونه تست در این مرکز انجام می شود که بیشتر آن مثبت است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر