شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۷۸۴۶
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

فکرشهر: مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: یکهزار و ۳۲۵ میلیارد تومان اعتبار از محل عوارض ارزش افزوده و آلایندگی دریافتی در سال ۹۹ برای عمران شهرها و روستاهای این استان به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شد.

به گزارش فکرشهر، غلامرضا احمد پری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اعلام کرد: سال گذشته ۹۲۵ میلیارد تومان از این محل به ۴۰ شهرداری و نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان نیز به ۶۷۷ روستای استان بوشهر اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: از این مجموع، ۶۴۰ روستای دارای دهیاری به طور مستقیم و به ۳۷ روستای فاقد دهیاری نیز از طریق فرمانداری‌ها، عوارض ارزش افزوده و آلایندگی را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر ادامه داد: عوارض وصول شده ارزش افزوده و آلایندگی که صرف توسعه زیرساخت‌های شهری و روستایی می‌شود، در سال ۹۹ نسبت به سال پیش از آن ۲۸ درصد رشد داشته است.

پاپری عنوان کرد: ۹۸ درصد از عوارض ارزش افزوده استان بوشهر از اشخاص حقوقی دریافت شده‌است و تنها ۲ درصد از مودیان حقیقی و مشاغل، مشمول پرداخت این عوارض شده‌اند.

وی یادآور شد: غالب مودیان حقوقی فعال در استان بوشهر مشمول پرداخت این عوارض هستند و شمار کمی از آنها بر اساس قانون معافیت دارند.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر بیان کرد: بر اساس هدف قانون‌گذار دهیاری‌ها و شهرداری‌ها باید این منابع را  برای تقویت امور عمرانی و تاسیسات زیربنایی هزینه کنند و زیر ساخت‌های شهری و روستایی را توسعه دهند.

پاپری گفت: بر اساس این اهداف، ترجیح بر این است که این اعتبار صرف هزینه‌های جاری نشود اما می‌توان با به کارگیری آن در ایجاد اشتغال پایدار روستایی و شهری، درآمدزایی کرد.

وی یادآور شد: مودیان مالیاتی استان بوشهر هر سه ماه یک بار اظهارنامه عوارض بر ارزش افزوده را تکمیل و این عوارض را پرداخت می‌کنند و اداره کل امور مالیاتی استان نیز با بررسی اظهارنامه‌ها در صورتی که با میزان واقعی ارزش افزوده آنها تفاوت داشته باشد، آن را وصول می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر