شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۰۴۷
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از توسعه کشت گلخانه‌ای در استان خبر داد و گفت: ظرفیت سردخانه‌های استان بوشهر بیش از دو برابر شده است.

به گزارش فکرشهر، خسرو عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای توسعه کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر تلاش‌های خوبی صورت گرفته و طی سال‌های اخیر شاهد افزایش حدود پنج برابری سطح زیر کشت گلخانه‌ای در استان هستیم.

وی توسعه صنایع تبدیلی خصوصاً در زمینه خرما را یکی از اولویت‌های مهم در استان دانست و بیان کرد: در این راستا تلاش می‌شود تسهیلات لازم در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد تا زمینه توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری کشاورزی در استان فراهم شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: در حال حاضر ۷۸ واحد بسته بندی و فرآوری خرما با ظرفیت ۸۸ هزار تن در استان بوشهر فعال است.

وی از سرمایه‌گذاری ۲۳۹ میلیارد تومانی برای توسعه سردخانه‌های استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: شاهد افزایش حدود ۱۳۰ درصدی ظرفیت سردخانه‌ای استان هستیم.

عمرانی به افزایش ۱۱ درصدی تولید محصولات کشاورزی در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: سالانه یک میلیون و ۵۸۴ هزار تن محصول کشاورزی در استان تولید می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر